cupperponie

Direktlänk till inlägg 7 november 2015

Min största rädsla inom hästsport

Av Cupper Ponie - 7 november 2015 12:45

Jag har varit med om mycket under mina 14 år som hästmänniska. Jag är snart 15 år men har väl mer eller mindre hållt på med hästar ganska så snabbt efter födseln. Jagad av hundar på hästryggen, ramlat av flera gånger, blivit dragen i asfalt etc. Jag har helt enkelt varit med om mycket, och det är bara början. För det är hästar jag håller på med och en häst kan få för sig något precis när som helst. Det är inte som i fotboll, bandy, handboll eller någon annan sport. För hästar är en levade varelse. Och på visst sett skrämmer det mig lite. För tänk om någonting riktigt riktigt illa händer så man blir allvarligt skadad eller kanske dör. Egentligen är inte jag nå rädd att skada mig eller liknande men absolut finns fortfarande tankar djupt inom mig. Det tycker jag ändå är ganska viktigt att inte visa att man är rädd bland hästar. Det är bland annat då det händer något som inte borde hända.


Min största rädsla inom hästsporten vet jag inte riktigt vad det är. Men troligen vet jag djupt inom mig. Kanske att jag får en häst över mig, ramlar in i ett hinder eller att jag tappar kontrollen. Jag vet inte. Det tycker jag ändå är ganska intressant. För tänk vad detta djur faktist kan skada oss människor. Man vet aldrig vad som skulle kunna hända, vi riskerar våra liv varje dag trots allt. 


Jag är inte rädd för döden men jag är ändå lite smått skraj över vad som skulle kunna hända efter döden. Så jag tror att min största rädsla är att jag blir så illa skadad att jag inte längre är vid liv. Men ändå känns det som en bra död tycker jag. Att få dö med häst runt mig. Det är ju trots allt häst jag lever för. Så länge jag inte plågas till döds tror jag att det skulle vara en ganska bra död. 


Det här ju trots allt hästar vi håller på med, allt kan hända och att tänka på faror hela tiden skulle inte funka. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards