cupperponie

Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Söndag 15 November

Av Cupper Ponie - 15 november 2015 20:13

Go kväll! Som ni märker är uppdateringen kass. Men som sagt, är riktigt sjuk just nu. Men verkar vara på bättringsvägen. Har inte gjort så mycket denna helg heller. Igår fick hästarna busa runt i hagen och idag tog jag en skrittur på Duracell med Apasche på släp. Provade att trava men det funkade inte alls. Är helt förstörd av den här förkylningen. Så länge jag är så här sjuk får hästarna det ganska lugnt. Men röra på sig ska dom göra. Oavsett om det är 5 minuters promenad eller longering i alla gångarter. Dom ska få röra på sig. Annars blir de så himla pigga och uttråkade. Ingen bra kombo om man säger så. Jag själv ska försöka komma ut på några promenader för att få friskluft o röra på mig. 


I morgon är jag troligen hemma från skolan. Ska ev vara med på en lektion bara för att redovisa en grej. Men annars är jag hemma. Tänkte ta en promenad samt åka till ponnysarna innan ridskola på kvällen. Ingen aning hur det kommer gå att rida men det märker vi då. Ska försöka göra mitt bästa iallafall. 


Vill verkligen komma igång nu. Vill hårdträna ponnysarna och mig själv. Men så klar är jag sjuk. Blir så trött på det. Hatar att var sjuk. Och så klart är det typiskt att jag blir sjuk när jag är som allra mest peppad på träning. Hade liksom planerat in ett träningspass som jag har längtat efter men så klart blev man sjuk istället.


Men jag ska kanske inte gnälla, det som hände i Paris i fredags var ju ännu värre. Rättare sagt, det var hemskt. Fy fan säger jag bara. Pray For Paris. 

 

Bilderna har väl inte direkt något med inlägget o göra men jag kände för att lägga in dom här så vafan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards