cupperponie

Alla inlägg den 1 november 2015

Av Cupper Ponie - 1 november 2015 14:22

Ett litet tips, få inte en hästhov på handen om du håller i en horselyxburk, det slutar inte bra. Har bevis på det idag. Bad Duracell buga och jag hade väl handen och burken lite väl fel då han råkade trampa på min hand. Så resultatet på det blev två ljupa skärsår i två fingrar. Tur han var så liten, annars hade det nog blivit mycket mycket värre. Annars så har det varit en riktigt bra dag. Skippade tömkörningen och longeringen. Blev istället trickträning. Hade superkul, hästarna det samma. Provade på att påbörja bugning. Gick riktigt bra. Duracell är dock inte lika vig som Apasche. Apasche gick nästan helt ner i bugningen. Men det blir bättre med tiden efter träning. Riktigt duktiga var dom iallafall. Blev mycket myspys efteråt vilket uppskattades av oss alla tre. Ska försöka ta med kameran o filma nästa gång hästarna ska tricktränas. 


Nu, om en stund rättare sagt, åker jag till badhuset och simmar en stund. Det va ett bra tag sedan jag simmade, kände att jag kan kö en stund idag. Sen blir det träning hemma. I morgon börjar skolan igen så hästarna får vila då jag ska till ridskolan. Dressyrpass väntas där. Känner mig riktigt taggad på att verkligen göra mitt bästa och lite till. Skolan är jag inte ett dugg taggad på. Snart börjar nationella proven och jag känner mig redo för massa F. På riktigt, ångest över allt och ingenting. Gymnasieval är det också snart, men va jobbigt det blev. 


Hoppas på en lugn vecka men med mina lärare vet man aldrig. De flesta inser inte att vi är mänskliga, har fritid och klarar inte av hur mycket som helst. Aja, dags att dra mot badhuset. Vi hörs!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards