cupperponie

Alla inlägg under september 2014

Av Cupper Ponie - 30 september 2014 21:04

Blev ett sent inlägg nu ikväll, har haft mycket att göra i både skolan och efteråt. Gick bra i skolan samt rätt så chill en sådan här dryg tisdag som annars är jobbig. Vi fick göra nå enstaka uppgifter på mattelektionen och när vi hade gjort de uppgifterna fick vi göra vad vi ville i klassrummet. Samt film på engelskan så det va lugnt trots allt. Provade springa en stund på idrotten idag också, wow asså, så himmla lycklig då det gick så bra, kan alltså äntligen börja träna igen :D Efter skolan åkte jag och Emma till ponnysarna. Vi drog till kyrkan och busade runt typ. Jag tömkörde Apasch. Bestämde att vi skulle trava mycket idag och så blev det också, skrittade igång ett tag och sen travade det mesta, blev så klart några skrittpauser också men mest trav helt enkelt. Sen när vi kom tillbaka till stallet skrittade jag av honom med långa tömmar i hagen, hur bra som helst gick det. Öronen va bakåt lite smått men i ''lyssna'' position om ni fattar. Samt åsneöron gungade fram o tillbaka på honom, HÄRLIGT! Efteråt blev han ju genomsvett men det är bara bra. 


Kom sen hem för någon timma sedan. Fixade matteläxan och sen kom jag inte längre. Ska fortsätta i morgon då det inte blir nå ponnysar eftersom Emma åker till ridskolan. Jag och mamma ska åka till badhuset efter skolan då jag ska träna upp mig igen på ett annat sett o inte bara löpning. Efter det blir det en hög med plugg men jag är rätt så glad över att fixa detta nu. 


Nu är det sängen som väntar och gissar på nå lätt träningsverk i magen efter dagens tömköring.

// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 29 september 2014 20:19

Gick toppen bra på ridskolan idag. Red hästen jag visste jag skulle ha och shit, tog till mig så mycket från förra veckans lektion och det blev så himmla bra idag. Fick lite tips idag med som jag kommer jobba på nästa vecka. Efter ett grymt ridpass åkte jag hem, duschade, åt middag å nu sitter jag framför en film. Mys! Chattar med Emma på fb också men aa. Ska nu ta det lugnt resten av kvällen och hoppas på att jag kan sova bra inatt, har lite halvdåliga nätter just nu tyvärr, samt drömmer sjukt konstiga drömmar. 


I morgon ska vi försöka åka till ponnysarna och jag ska fixa matteläxa, kanske nå mer men det får vi se i morgon. Vi ska även försöka filma en del i morgon så kanske en ny video kommer upp inom kort. Måste även städa lite i mitt rum, speciellt damsuga..Men det fixar jag i morgon ;)
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 29 september 2014 15:24

Skolan slut och jag kom hem för en stund sedan. Nöjd över dagen trots jag höll på att somna på matten.. Hade bara 2 lektioner idag eftersom att vi var på Vasa Gymnasiet och hade en föreläsning, i nästan 2 h. Det var en stund kvar av syslöjdslektionen när vi kom tillbaka men den fick vi skippa om vi ville. Och jag skippade ofc ;) Sen var det bara matte och språk efter en lång hål, hål från kl 11 till halv 2. Hur som helst, hemma och har ätit en liten mellis. Ska nu bara ta det lugnt tills vi åker till ridskolan. Emma ska kanske hänga med. Vet redan vilken häst jag ska rida om det så klart inte helt plötsligt blir ett byte, samt att vi har dressyr idag, toppen! Efter stallet kommer jag nog bara ta det lugnt igen just för att vi har inte fått nå läxor idag. Kanske blir en varm choklad och film. 


Det var lite om idag iallafall. Ska nu vänta tills Emma kommer hem o loggar in på fb.
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 28 september 2014 18:13

Var bara tvungen att göra denna video. Klippen tog vi idag. Vi fick för oss att låta ponnysarna bli enhörningar för en stund och sen hittade jag denna låt, well..

Av Cupper Ponie - 28 september 2014 16:59

          

     

Av Cupper Ponie - 27 september 2014 16:03

Så hur gick det hos hästarna idag då? Jodå, gick bra. Apasch va som vanligt duktig när jag tömkörde honom samt när vi körde med vagnen en stund. Dock ska vi jobba med att få han att bli kvickare till nästa gångart samt kunna skritta i ett viss tempo utan att trava. Efteråt var han svettig som bara den så tog o svampade av honom. När vi sen släppte ut hästarna i hagen igen efter de hade fått torka en stund. Apasch rullade ganska snabbt efter och jag fick film på det :D Dock gjorde han lite konstiga miner som bl.a denna

 

men fortfarande min lilla söta ponnybus ;) Sen åkte vi hem. Eller ja, vi körde hem Emma. Jag och mamma åkte till coop o handlade. Köpte hem glass o choklad till mig dock är chokladen slut.. 


I kväll åker jag, Emma och mamma kanske till Örebro för att se på bio, vi kommer troligen kolla på filmen Boyhood, kanske mer barnfilm men den verkar intressant då vi har sett trailern. Om vi ska se på den kommer vi åka sen vid 19 tiden då den börjar 20:10. Länge sedan man såg på bio, tror minst 2 år sedan faktist. 


Ska iallafall njuta med lite glass å musik samt hitta på något mer kul på datorn. Hare bra!

// Jessika

Av Cupper Ponie - 27 september 2014 08:57

Äntligen helg nu då även om jag har haft helg 1 vecka då jag har varit sjuk. Hade världens dåligaste natt då min katt kanske har tappat en fästing i min säng och jag va ju inte lite rädd när jag skulle sova fast vi hade skakat ur hela sängen haha. Men hittills har jag överlevt, hoppas jag inte hittar en fästing på mig sen bara, kommer typ böla då..Hur som helt, idag ska vi tömköra ponnysarna och vi kommer åka vid halv 10. Tror vi ska ha vagn på Apasch i slutet också dock. Detta är ju sista gången som ponnysarnas ägare ''behöver'' vara med när vi tömkör så vi kommer få börja tömköra själva whoho! Efter stallet ska jag nog till coop o köpa godis, eller lättare sakt choklad och glass ;) 


Ska även försöka denna helg att börja träna lite igen. Har fortfarande ont när jag springer, ibland när jag går också, men ska iallafall försöka en kort runda med mycket powerwalk och små steg när jag joggar. Dock blir det nog väldigt mycket motstånd pgr av att det är typ nästan storm ute, fy vad det blåser av o till. Men motstånd är bra, dock kanske inte så kul varje gång. 

// Jessika

 

Bilden handlar inget om inlägget men det är true words iallafall

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards