cupperponie

Alla inlägg under januari 2015

Av Cupper Ponie - 31 januari 2015 21:03

 

Av Cupper Ponie - 31 januari 2015 18:55

Hej hej! Har fått vara tomt här när jag har skrivit tidsinställda. Hälften skrivna, hälften kvar. Ska skriva resten i morgon och om det blir någon kvar så skrivs det sista på måndag. Så vad har hänt idag då? Blev en pulka tur med Durasell idag dock hann vi inte klart förens pulkan pajjade.Delen som snöret sitter fast i sprack och föll av. Men pappa ska försöka komma i morgon och fixa den, det är bara att borra ett nytt hål. Avslutade med trickträning med Durasell och Apasche då pulkan sket sig. Hoppas på att farsan kan komma över innan stallet så man kan åka pulka med Apasche. Vi får se hur det blir. 


När jag kom hem råkade jag bränna mina potatisbullar i ugnen. Dock inte så himla brända men de var inte så goda. Krispiga dock och det gillar jag. Kollade runt lite på ett data-program vi kommer använda på tekniken. Skitkul program, failat några gånger men det är kul att bara kolla runt. Har kollat runt på youtube och fått abstinens av en ny hamster. När det blir lite varmare ska vi kolla runt i en djuraffär så får vi se om jag hittar en ny jag vill ha. Tog även ett kort träningspass nu på kvällen, kändes som bara den i benen. Hoppas på att kunna ta en löprunda i snön i morgon, kommer kännas i smalbenen som bara den. Har fortfarande träningsverk från torsdagens styrkepass. Otroligt skönt att känna hur grymt bra man har jobbat! 


Inlägg har skrivits som jag skrev tidigare i inlägget. Ska försöka bli klar i morgon. Tänkte plugga lite nu på kvällen men känner att det blir bäst om jag tar det i morgon. För några dagar sedan hittade jag ett nytt schampo och balsam men honung i. Efter varje tvätt med de produkterna i håret har mitt hår blivit lenare än någonsin, och så luktar det sjukt gott. Värt köpet helt klart! Nu när vi ändå pratar om hår så ska håret masseras om en liten stund. Avslutar denna kväll med hårmassage, popcorn och grym musik! Vi hörs!

 

Kameeeel

Av Cupper Ponie - 31 januari 2015 08:26

Då var det Lördag! I morgon är det redan Februari. Tycker att denna månad har gått sjukt segt om jag ska vara ärlig. Sista dagen i Januari ska jag spendera i stallet. Snön vräker fortfarande ner så det blir pulkaåkning. Tänkte ta långtur med båda så blir de av med energi samt få jobba på. Har själv märkt att båda tycker det är skitkul att dra, så då får man passa på medans snön fortfarande är kvar. 


Tänkte filma lite när jag är ute med hästarna också. Men det beror på om det går lätt eller inte så klart. Apsche blir ju otrligt het och springer som en travare, Durasell kan också ha sådanna dagar. Men vi får se! 


Efter stallet tar jag ock tränar. Får se om det blir löprunda eller träning inne, kanske får bli båda. Och efter det blir det bloggning. Inlägg ska skrivas så får ni bra uppdatering under nästa vecka. På onsdag är jag ledig från skolan då vi har studiedag så då är jag mest i stallet men även bloggen uppdateras då. 


Nu ska jag fortsätta kolla vidare på filmen jag skulle kolla på igår, dock blev det så sent så jag orkade inte kolla på den hehe. Men nu gör jag det istället!

 

Av Cupper Ponie - 30 januari 2015 18:17

Äntligen fredag och jag är helt slut. Denna vecka har gått snabbt men ändå så har den tagit kol på mig. Trots 0 läxor och 0 prov är jag slutkörd. Ska bli skönt med helg nu helt klart! Så fort mamma har kommit hem ska vi förhoppningsvis iväg för att köpa lite fredags gott. Tänkte ta popcorn och lite naturgodis för sen ska jag se på film och serie. Men innan det tänkte jag köra ett HIIT- pass. 


Tidigare idag var jag i stallet. Hann bli färdig med Durasell innan snön började vräka ner från himlen. Tog en pulkatur på åkern då det är för isigt och dåligt med snö på vägarna. Han var pigg och hade mycket energi. Trots han vart otroligt andfodd och svettig var han fortfarande pigg. Nu i några dagar har jag märkt att han blir rädd för bilar som kommer bakom honom. Tidigare har han aldrig varit rädd för bilar eller andra fordon. Men nu vet jag varför han blir rädd. Eftersom att kommer in så mycket i arbetet stänger han ut allt annat. Jag vet även hur jag ska göra nu då jag testade mig fram lite. Så det enda jag behöver göra är att skrika åt honom att en bil kommer bakom oss. Han lyssnar på mig och lyssnar sedan på omgivningen, inte rädd längre- Skitbra! 


Om det är snö på vägarna i morgon så blir det långtur med båda ponnysarna. Då det ska snö hela natten borde det nog ha kommit en del snö tills i morgon. Men nu blir det dags för mig att träna, sedan handla och avslutar sedan dagen med film, serie och bloggning. Tänkte påbörja lite på inläggen som ligger i utkastet. Nu tar jag helg! Vi hörs i morgon!

 

Av Cupper Ponie - 29 januari 2015 17:15

Någon som känner till en liten ''serie'' som är väldigt ny, med namnet Helt ärlig? Ifall ni har missat den lilla serien rekomenderar jag den starkt. Frida Söderlund och Michaela Hamilton pratar om allt som berör. Hittills har två avsnitt kommit upp. Det första avsnitten handlar om pressen på unga. Det väckte sjukt mycket känslor för mig när jag lyssnade på dom. Allt är så himla sant. Jag vill inte avslöja vad de berättar om så istället tycker jag att ni ska se första avsnittet HÄR  Andra avsnittet handlar om sorg. Sorg är ett väldigt känsligt ämne, att förlora någon man verkligen älskar är sjukt jobbigt. Dagen Mysan försvann kändes det som att min ena halva bara föll ihop. Jag klarade inte av någonting, just för att jag förlorade min bästa vän. Andra avsnittet kan ni se HÄR 


Denna serie kommer jag att följa starkt. Det må vara korta avsnitt men de korta minutrarna väcker så mycket känslor. 

    

Av Cupper Ponie - 29 januari 2015 13:38

Hej hej! Ska egentligen ha lektion just nu men det vi skulle göra på fysiken hade jag redan gjort. Inga extra uppgifter fanns heller så nu sitter jag själv i korridoren. Var nyss och köpte liten bit choklad och ett paket tuggummi. Så idag spenderade jag 20 kr och troligen de enda kronorna jag spenderar denna månad. Har inget nödvändigt att handla just nu om man säger så. 


Har en lektion kvar idag som börjar 14:20 och sedan slutar jag 3. Tror jag måste gå hem idag tyvärr, då det regnar och snöar är det inte allt för kul att vara ute. Men jag får väl försöka iallafall. Då är jag tillräkligt uppvärmd för träning right ;) Tänkte träna direkt när jag har kommit hem så får jag mer tid åt bloggen sen. Skrev snabbt ett litet inlägg som ligger i utkast. Ska skriva färdigt det inlägget senare. Jag tycker inte att ni ska missa det inlägget för det är väldigt viktigt om man säger så. 


Nu när jag ändå har lite tid tänkte jag berätta snabbt lite om mina morgondagens planer. Skola tills ca halv 3 och efter det åker jag till stallet. Vet inte hur det kommer se ut på vägarna men om det fortfarande finns snö blir det pulka åkning på åkern. Tänkte låta båda få jobba när jag ändå har så mycket tid. Efter stallet tar jag och tränar och sedan blogga. Ska påbörja lite inlägg som ligger i utkast. 


Där fick ni lite uppdatering, nu är det dags för mig att hitta på något annat. Hoppas ni har det bra så hörs vi sen!

 

Av Cupper Ponie - 29 januari 2015 10:00

 

Har har vi lite träningskläder jag vill ha. Vet redan ett plagg som ska köpas i framtiden. Hoppas dock på en till. Leopard byxerna har jag redan visat tidigare. Tyvärr har jag inte hunnit köpa de än men så fort de kommer in i butik igen ska jag nog beställa de. Någon av de andra byxerna vill jag så gärna ha. Vi får se vilken jag väljer sen. Tröjorna till vänster är väldigt simpla men så snygga. Den svarta är sjukt snygg. Ryggen är otroligt snygg, lite mer annorluna en vanliga träningskläder. Sedan har vi kläderna åt höger. Simpel bh och simpel tröja. Men för att kunna matcha är det bra att ha simpla kläder ibland.


Men som ni kanske ser går jag gärna crazy när det gäller färger och mönster. Älskar färger! Jag tycker att kläder, ovasett vanliga eller träningskläder, ska sticka ut. Våga var annorlunda. Tro mig, många blickar kommer följa er. Ibland kan jag komma till skolan  i kläder med olika mönster och färger utan att plaggen matchar. Skitkul att se folks reaktion. 


Nu längtar jag tills lite längre fram när vi har pengar att köpa kläder. Då ska tränings-gaderoben fyllas på. Förhoppningsvis kommer någon av de plaggen där uppe vara med i gaderoben.

Av Cupper Ponie - 29 januari 2015 08:09

God morgon på er! Sitter nu i skolan och väntar på att första lektionen ska börja. Slutar kl 3 idag vilket är sjukt skönt. Efter skolan ska jag träna medans mamma är på föräldrarmöte. Bloggen ska uppdateras och hårbotten ska masseras. Räkna med bättre uppdatering idag nu när jag inte slutar så sent. Vi hörs så länge! Btw så kommer ett inlägg upp under dagen!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards