cupperponie

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Cupper Ponie - 8 november 2015 12:10

   

Fixade och trixade lite och fick fram två olika ljus i bilderna. Tycker att den vänstra på Apasche var snyggast. På Duracell vet jag inte riktigt. Vänstra var lite mer mystisk och den högra var han mer synlig eller hur man nu ska säga. Men alla har väl sin charm.

Av Cupper Ponie - 8 november 2015 10:47

Gick o la mig vid halv 8 igår och vaknade vid 7 idag. Var alltså riktigt trött. Är inte speciellt pigg idag heller. Trött, hängig och inte riktigt mig själv. Ska till stallet senare idag så förhoppningsvis kanske ja piggnar till hos hästarna. Skolan har tagit kol på mig trots vi nyligen hade lov. Tror även att det händer någonting i kroppen just nu. Kom hem från stallet igår och var helt slut. Orkade ingenting. Så någonting är fel. Hästarna ska iallafall få röra på sig. Apasche ska longeras och Duracell ska tömköras. Fokus på tempoväxlingar för Apasche del och mycket galopp för Duracells del. 


Igår när jag red Duracell fick jag en fantastisk galopp. Kort och samlad, blev så glad. Tömkörningen är ju bl.a en hjälp till det så därför får han jobba mycket på galoppen idag. Apasche är fortfarande inte riktigt lydig om man säger så. Han lyssnar endast på start men stopp funkar inte. Måste verkligen nöta hela tiden så han faktist fortsätter lyssna på mig varje pass. Lite trickträning ska fixas sam lite bilder ska tas. Glömde kameran hemma igår så jag ska försöka få film på trickträningen idag. 


Om orken finns blir det sedan ett träningspass ikväll. Men bara om kroppen och huvudet orkar. Annars får det bli vila. Har varit otroligt trött de senaste dagarna men den här helgen har det varit extremt. Så jag vill inte träna om jag inte är pigg. Nu ska jag snart fixa lunch däremot. Vi hörs!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards