cupperponie

Alla inlägg under november 2014

Av Cupper Ponie - 30 november 2014 19:45

Idag är det kattens dag! Ni som har katter, har ni gett kissemissen lite extra kärlek? Jag kan inte säga att jag har gjort det, opsi. Mobbade Kryddan, som då min katt heter, lite extra istället. Nej men inte direkt. Fotade henne lite granna men hon är ju lat så hon orkade ju inte gå ut vilket är dålig stil av henne när det är så fint väder ute. Det kunde ju ha blivit toppenfina bilder om hon hade gått ut. Kanske kan visa bilderna sen men så länge får ni nöja er med lite äldre bilder. 


Grattis Kryddis på kissens dag! Synd att du är så lat och bara sover. Men nöjd över att bli kliad på sina favvo ställen var hon allt. Tur hon inte gnällde på att maten är slut idag, för när maten är slut för henne är maten ca 1 h gammal istället för helt borta. Feta kisse. Trots jag hatar när hon öppnar min dörr för att hon hatar stängda dörrar varje dag så är hon fortfarande mycket älskad. Bortskämda, feta lille kisse.


Passar även på att fira min gamla kisse Kicken som inte längre finns. För snart 2 år sedan fick min älskade fluff katt Kicken somna in. Usch, hemsk dag. Firar även henne fast hon och jag är långt ifrån varandra. Har tänkt lite extra på henne helt enkelt. 

 

Kryddan åt vänster  Kicken åt höger    

Av Cupper Ponie - 30 november 2014 15:56

Trodde verkligen att denna dag skulle bli bra, mådde så bra tidigare idag. Men det händer sällan att jag verkligen mår bra, finns ingen anledning att äns tycka att jag mår bra för då blir det bara dåligt. Mitt liv är sällan en dans på rosor, har varit flera tillfällen jag bara har viljat ta livet av mig. Tänker inte fördjupa i vad som har hänt, tänker bara säga att min mamma är väldigt egoistisk. Stallet får tyvärr vänta tills tisdag, finns ingen anledning att åka dit när morsan är så, ja, jag vet inte vad.


Ibland undrar jag hur jag kan ha orkat leva så här länge..

 

Av Cupper Ponie - 30 november 2014 10:27

 

FitnessBlender brukar jag använda när jag inte har någon fantasi på övningar. I sommras när jag började med träning hittade jag denna kanal och kollade igenom vissa videor. I vissa videor finns det övningar jag inte alls klarar för att det är så komplicerat att bli placerad rätt om man säger så. Därför kollar jag alltid igenom varje nya video så att det är övningar jag klarar utan att krångla till allt. På denna kanal kommer det ut nya videor varje vecka. Ben, mage osv, allt möjligt finns. 


Videon Intense At  Home HIIT Cardio And Abs Workout- Abs On Fire ska jag prova ikväll. Kommer vara dödstrött efter. På deras fb sida så var det någon som visade sitt resultat efter videon. Herregud hurrni! Abs, here i come! Tyvärr har mitt youtube, troligen fleras youtube, typ gått sönder. De jag prenumenerar på, alla videos kommer inte upp när jag ska kolla de nyaste videorna som har lagts ut. Så jag har inte sett när de har lagt ut nya videos på länge vilket är super tråkigt. Jag vet att jag kan gå in på deras kanal men det tänker man inte på i första hand.


Hur som helst! Jag tipas varmt om denna kanal för er som vill träna men behöver hjälp på ideér.

Av Cupper Ponie - 30 november 2014 08:09

Om jag har fattat rätt är det första advent idag? Rätta mig om jag har fel. Denna dag kommer jag börja med en mumsig frukost och grym musik. Kan ta det ganska lugnt denna morgon då ponnysarnas ägare ska ha besök och då kommer de nog få rida. Så inte förens i eftermiddag kan komma, kommer få ett sms när. Så medans jag väntar på det kanske jag ser på en film eller fixar pannacotta. Mumsigt värre. Idag tänkte jag iallafall först fota hästarna då mamma kunde följa med o hålla pollarna medans jag fotar. Sen tar jag och tömkör båda. Durasell ska jobba mycket med galoppen och Apasche ska få jobba med tempoväxlingar. Tycker det låter väldigt bra. Efter stallet blir det träning och plugg. Har en biologiuppgift som jag ska berätta om på lektionen på onsdag. Inte världens roligaste uppgift dock. Måste även plugga matte då jag har 3(!!) matteprov som jag missade när jag var sjuk. Snart sätts ju betygen också det blir lite brådis här. Fysik ska också pluggas. Har ett ordinarie fysikprov och ett som ska kompleteras. Vill verkligen ha lov nu.


Jag har faktist redan lite planer inför lovet. Men vissa går bara om det blir snö så vi får hoppas på lite snö iallafall och sedan kan det smällta bort efter lovet. Vad har ni för planer inför lovet? Tell me! 

 

Av Cupper Ponie - 29 november 2014 20:20

Är så jävla nöjd ska ni veta!

 

Har både ändrat design och header, tycker det är otroligt snyggt och stilrent! Nya bilder ska också fixa då mamma är snäll och följer med till stallet och håller hästarna medans jag fotar. Inte så lätt att fota när man är själv o hästarna vill hitta på annat kul. Hoppas hon kan hänga med i morgon! Får lära min mamma min kamera så kan hon fota när jag tex tömkör ;) Resten av denna kväll ska jag fixa fitness-hörnan och sedan går jag och lägger mig, är helt slut i kroppen. Bilderpå hörnan kommer nog i morgon samt ett recept! 


Hoppas ni gillar nya designen och headern lika mycket som jag gör!

 

Av Cupper Ponie - 29 november 2014 19:32

 

Av Cupper Ponie - 29 november 2014 13:42


 
 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards