cupperponie

Alla inlägg under juni 2015

Av Cupper Ponie - 30 juni 2015 14:24

Eftersom att chefen skulle vara borta hela dagen och jag var klar med kretskorten fick jag ledigt idag. Superskönt rent ut sakt. Var sjukt trött i morse så då passade det perfekt med ledighet. Så istället motionerade jag hästarna ett tag och nu är jag hemma. Såg att morsan hade köpt svenska färska jordgubbar, första gången i år :D Och hur jag vet att de är svenska, det är så här att vi köper endast svenska jordgubbar om de är färska. Frusna spelar igen roll. Sitter iallafall och käkar jordgubbar. Ska titta på serie en stund innan träning tänkte jag. Har inte så himla brådis heller så jag kan ta det ganska lugnt innan jag känner för att träna. 


Apasche gick superfint idag, tömkörde han en kort stund i trav på en raksträcka. Dör vad fin han var. Låg i formen och lite kortare. Han har gärna huvudet högt upp och vill bli lång i halsen, men idag var det inte så. Durasell fick klättra i skogen samt avslutade med att låta honom skutta över ett litet hinder. Vill så himla gärna ha mer och bättre bommar och hinderstöd. Att hoppa lite mer hade inte hästarna mått dåligt av, men det händer så sällan då det är så små höjder och endast ett hinder. Hoppas på att kunna hitta på något som man kan ha till bommar och hinderstöd. Hur som helst blev han väldigt svettig. Nöjd och skitig var han efteråt kan jag lova. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 29 juni 2015 20:25

Go kväll! Har nyligen kommit ut ur duschen. Så nu tittar jag på serier och äter vindruvor innan jag går och lägger mig. Apasche fick vila idag då han låg och sov när jag kom. Ville inte störa honom då så han fick fortsätta sova. Det var lite roligt att titta på när han sov. Han drömde en stund. Öronen flaxade runt fram och tillbaka, mulen rörde sig och han gnäggade i sömnen. Önskar att jag hade filmat det haha. Hann inte motionera någon häst innan jobbet då han sov ett bra tag. Men under min rast tömkörde jag Durasell en liten stund i hagen. I morgon får Apasche motioneras, så får vi se om jag hinner med Durasell eller ej. 


När jag hade kommit hem käkade jag en liten lätt måltid, lät det smällta och sedan tränade i nästan 2 h. Och nu sitter jag här, bloggar, tittar på serier och äter vindruvor. 


I morgon väntar jobb, som vanligt, ska hinna med att motionera hästarna. Funderar på om det blir tömkörning för Apasche, sen vad det blir för Durasell får vi se, beror på om jag hinner med honom eller ej. Drar sen hem när jag har slutat, tränar ungefär 1h, mage, rygg, ben och rumpa står på schemat i morgon. I morgon är det även sista juni, tiden har gått fort. Förhoppningsvis inte långt kvar tills jag drar till Skåne några dagar heller. Har lite planer under de dagarna som ska hinnas med. Bl.a fota fina porträtt på hästarna. Hoppas någon kan hjälpa till att hålla dom isåfall bara. 


Nog om det, ska fortsätta titta på serie innan jag går och lägger mig. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 29 juni 2015 11:45

       

Tog dessa bilder i stallet för ett tag sedan. Då hästarna ändå var ointresserade av att bli fotade passade jag på att fota lite annat. Bild nr 2 är en stor favorit, men bild nr 3 är på något sätt också en stor favorit. Om man tittar noga kommer man se en fågel bland molnet. Tänkte inte på det förens nu, ganska häftigt faktist. Hm, borde nog fota lite mer natur också, ganska kul ändå så. 

Av Cupper Ponie - 29 juni 2015 09:00

 

Efter två veckors paus med ''veckans träningsinspo'' pga tidsbrist kör vi igång igen!

Av Cupper Ponie - 29 juni 2015 07:33

Måndag igen då, en ny vecka startar. Ska om ca 1h cykla iväg till stallet. Tömkör sen Apasche en stund innan jobb. Durasell får longeras eller tömköras under min rast. Har inga direkt fasta tider men jag tänkte sluta 5, brukar oftast sluta mellan 5 och 6 så det är inge konstigt med det. Har lite grejer hemma som jag vill hinna med också så jag har ingen lust att dra hem 6. Hur som helst! Så fort jag kommer hem ska jag träna. Sen fixa lite grejs innan jag hinner blogga. Om jag har räknat ihop det rätt så har jag tid att blogga innan jag går och lägger mig. 


Typ så ser min måndag ut. Händer inget speciellt så här på vardagarna då jag har jobbet. Måste fixa någonting att äta till lunch nu bara. Orkade inte fixa det igår efter pw:n då solen verkligen tog all min energi. Somnade ganska bra. Dock var det snorungar utanför (som inte ens bor här) som skrek och hoppade i ruschekanan. Usch säger jag bara. Noll respekt, hoppas hyresägarna lyckas göra något åt detta. Nej, nu måste jag fixa annat. Vi hörs!

 Bjuder på denna lilla bild som togs igår

Av Cupper Ponie - 28 juni 2015 19:32

Tänkte ta en lugn promenad när bilderna hade importerats i datorn. Men istället blev det en pw med morsan. Drog runt stan, ingen aning hur långt vi gick men en bra bit. Har bott i denna stad runt 11 år och det finns fortfarande massa ställen jag inte alls känner till. Men idag fick jag utforska lite granna. När vi kom hem och skulle precis gå in, då kände jag verkligen hur jobbigt det var. Kunde knappt gå sen när vi var i normalt tempo igen. Haha gud. Nu är jag trött däremot, solen och allt syre tog hårt på en. Solen försvann för en stund sedan dock, så nu är det grått. Men det gör inte så mycket, ganska skönt faktist. Somnar nog väldigt bra i natt känns det som, hoppas på det också. 


Då väntar jag in den sista tiden jag är vaken denna söndag. I morgon drar jag iväg till stallet vid halv 9. Motionerar hästarna, åt minstånde en häst, sen jobb och någonstans runt lunch tar jag rast och motionerar nästa häst. Drar hem vid 5, tränar och sedan får vi se om jag hinner med bloggen. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 28 juni 2015 15:42

Hej på er! Solen skiner och värmer väldigt väl. Så då passade det ju perfekt med lite fotografering på hästarna. Är väldigt nöjd med ljuset, önskade dock att hästarna var lite mer intresserade. Träffade däremot på en kvinna som var ute och red sin nordsvensk, fick lite bra bilder på Apasche då, för öronen var spikraka framåt. Andra hästar är ju super kul. Tränade efter hade ätit lunch och nu sitter jag här framför datorn. Håller på att importera dagens bilder in på datorn, så fort jag har laddad upp de på bloggen också så drar jag ut på en långpromenad. 


I morgon startar ännu en ny vecka med jobb. Taggad? Nja, vi får se, beror på hur mitt humör kommer vara. I fredags var ju mitt humör på båtten så allt gick bara skit. Hoppas på bra humör nästa vecka iallafall. Har fixat nå enstak inlägg som kommer upp under veckan, ska se om jag skriver nå fler i kväll. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 27 juni 2015 13:06

Precis kommit hem efter några timmar i stallet. Blev en löprunda och tömkörning för ponnysarna. Började med löprundan. Tog en väg som tar ca 1 h att tömköra i trav. Gick superbra. I ca 3 minuter började vi med pw som uppvärmning, sedan började vi springa. Apasche frustade och tyckte det vara skitkul. Durasell sprang gärna lite framför, så seg tyckte han jag var. I slutet fick Apasche för sig att dra lite väl långt fram och Durasell ville nästan hoppa upp i famnen på mig. Vet inte alls vad som hände där men vi stannade en snabbis, fick ordning på dom ganska så snabbt, sen sprang vi på. Detta tog ca 45 minuter, inte helt exakt men strax under 45 minuter. Så bra gick det allstå. Och om vi inte räknar med att vi fick stanna en snabbis sprang vi hela vägen. Så himla nöjd. Hästarna hade också skitkul. 


Apasche fick tömköras direkt efter. Tog ca 1 timme, travade nästan hela vägen. Träffade på massa nyfikna kossor också. Älskar kossor, de har verkligen sin charm. Apasche var väldigt mycket på tårna, pigg och glad. Tror han saknar att få tömköras, var nu ett tag sedan trots allt. Gjorde lite slalom på vägarna också för att se att han hängde med. Och det gjorde han, men han tyckte att jag var lite seg bara. Durasell tömkördes i hagen. Gjorde mycket svängar i skritt och trav lite över allt. Han var inte riktigt med i början men sen så, han hängde med hur lätt som helst. Ökade ibland på långsidorna, han verkligen flög iväg. Kunde även stanna honom direkt trots han ökade en del i traven. Gick hur bra som helst. Han var verkligen med i matchen. Svettig men nöjd var han efteråt.


Medans jag väntade på att morsan skulle komma o hämta mig satt jag i hagen med två nyfikna ponnysar. Jag käkade vindruvor, hallon och drack vatten medans ponnysarna käkade gräs. Mys. Nu ska jag dra ännu en gång till. Men denna gång ska jag träna mage i ca 40 minuter. Om jag hinner drar jag även till badhuset efteråt och simmar en stund. Men det är inte helt säkert. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards