cupperponie

Alla inlägg under april 2015

Av Cupper Ponie - 30 april 2015 16:59

★Hålla en bra uppdatering. Halvcheck. Pga olika anledningar har bloggen fått lida en del denna månad. Men i slutet blev det bättre. Men som sakt, bättre kan jag. 


★Kämpa igenom de sista resterna. Halvcheck. Är nästan färdig med alla grejer, bara två uppgifter kvar. Har haft en del prov som har gjort att de två uppgifterna fått vänta.


★Löprunda 1 gång i veckan. Check. Har kört minst ett pass i veckan. Superhärligt. Så ska det fortsättas.


★Ha ännu roligare i stallet. Check. Både jag och hästarna har haft superkul. Vårkänslor o allt. 

 

Av Cupper Ponie - 30 april 2015 16:56

   

||Vaniljyogurt||Jordgubbar||Granola||

Av Cupper Ponie - 30 april 2015 07:35

Ledig idag men ändå vaknade jag halv 6. Blir så trött på att jag inte klarar av sovmorgon ibland. Behöver sova ut längre då jag är dödstrött men det går så dåligt. Suck. Får försöka somna tidigare ikväll så kanske det går bättre. 


Igår blev det inte så mycket inlägg pga av..inte tidsbrist iallafall. Orkade inte blogga tror jag. Kan berätta vad som hände i stallet igår. Longerade Durasell en stund. I uppvärmningen fick vi jobba lite med att få rätt galopp. I höger får han rätt hela tiden men i vänster är han inte lika stark så han fick alltid fel galopp. Men vi kämpade på och avslutade med galoppen när han fick rätt galopp en gång. Svettet rann på hela honom efter galoppen. Avslutade sedan med att träna på röstkomando. Från trav till stanna etc. Gick super. Han är bättre på att lyssna än Apasche hehe. Apasche tömkördes mest i trav. Tog en runda förbi kossorna som kom ut för några dagar sedan. Apasche brydde sig inte så mycket men kossorna som var nyfikna som vanligt. När vi va på bilvägen blev han lite jobbig. Ville inte göra som jag sa osv. Men han gav sig. Blev lite tempoväxling också, ibland ökade vi traven, ibland minskade vi traven. Han kan minska sin trav riktigt bra. Nästan så han gör piaff. Kan försöka få film på det någon gång. Tänkte longera av honom i galopp så han fick busa lite också men först skulle han rulla så fort vi kom in i hagen. Nöjd var han iallafall. Så fick han busa i galoppen en stund. Lät sedan båda få racea av sig i hagen. Durasell hade skitkul. Glädjeskutt hit och dit. Alltid när jag närmade mig hästarna hoppade han rakt upp i luften och gjorde världens bakutspark. Haha, så lycklig ponny. Apasche var också glad men han tyckte Durasell var lite dryg. Mockade sedan och gosade med hästarna.


Idag vet jag inte om jag kommer iväg till stallet då det ska regna. Men ska försöka komma iväg. Beror på hur mycket regn det blir. Annars så stannar jag hemma, tränar och ev provar något jag har varit taggad på att göra men aldrig kommit igång med. Undra vad det kan vara ;) Vi hörs!

 

Svettig Durasell

 

Nöjd Apasche

Av Cupper Ponie - 29 april 2015 10:41

Inte riktigt något jag gillade. Bananpannkakorna luktade gott dock. Men var riktigt torra. Hade de varit lite saftigare hade jag nog gillat de mer. Det misslyckade utseendet på pannkakorna är en annan sak dock.


Har nyligen tränat en stund, tänkte köra längre men det skulle jag inte hinna med isåfall. För om en stund cyklar jag iväg till skolan för att fixa ett prov. Sen hem igen. Tar kanske en springrunda när jag har kommit hem. Inte helt säker en. Ser ut som att det ska börja regna under dagen så jag är osäker. När mamma kommer hem ska vi hämta mina glasögon. Vet inte riktigt om jag kommer tycka om dom men just för min syn skull så får det bli glasögon. Självklart kan jag ha lincer men jag kommer glömma bort att jag har dom på mig. Samma sak med tampong, kommer glömma bort att det sitter där. Dåligt minne? Kanske det..


Åker till stallet efter ha hämtat glasögonen. Vet inte vad jag tänkte göra idag. Tömköra Apasche på grusvägarna har jag funderat på, Durasell vet jag dock inte. Tror jag longerar honom. Om vädret tillåter blir det kanske lite trickträning för båda som avslutning. När jag har kommit hem från stallet blir det träning igen och sedan plugg.


Så ser min dag ut. Hoppas ni har en grym onsdag. Vi hörs!

   

Av Cupper Ponie - 28 april 2015 16:17

Somnade på våran sista lektion. Min lärare tyckte det var helt okej. Så skäll slapp jag iallafall. Är verkligen dödstrött. Den här tisdagen har tagit ur all min energi. Hoppas på att få upp lite energi i stallet sen. Tänkte rida Durasell en kortis och longera Apasche. Tränar sedan en stund efteråt. Plugga måste jag också göra men det fixar jag sen. 


Planen i morgon är att börja dagen med en löprunda. Sen vid halv 12 fixar jag ett prov på skolan, sen hem igen. Åker till stallet någon gång efteråt. Samt pluggar en massa. Tur jag är ledig resten av veckan så jag orkar med allting. 


Hade matteprov idag. Gick åt helvete. De två sista frågorna var mindblow. Så jag svarade någonting som inte alls hade med matte o göra. Min lärare ville prata med mig innan jag gick från lektionen, ifall jag behövde nå hjälp. Men jag gick ändå, orkade verkligen inte. Fattade 0. 


Nu tar jag och förbereder mig inför stallet. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 27 april 2015 19:52

Färdig med uppsattsen som ska in idag. Skönt, hoppas jag inte glömmer bort att lämna in den bara. Brukar oftast komma på dagen efter att, oj, uppsattsen skulle in. Bra minne här. Hur som helst. Dressyr på ridskolan idag, gick helt okej. Kunde ha fått till vissa saker mycket bättre men när man är kort och rider på en jättehäst är det inte lätt att komma åt om man säger så. Magmusklerna och vaderna fick jobba iallafall, haha, magont hela vägen hem. Morsan körde mig till och från ridskolan på hennes motorcykel. Alltid lika kul. Hon brukar köra mig då och då med den men nu har det varit ett tag sedan pga vintern. 


I morgon blir det en lång dag som varje tisdag. Åker till ponnysarna efteråt, avslutar sedan med massa plugg. På onsdag skippar jag skolan. Måste fixa färdig so uppsattsen som ska in på onsdag. Vanligtvis har vi 2h ept på onsdagar men helt plötsligt ska vi inte ha det. Hur ska man kunna plugga då när det är den enda tid man har. Suck. Vet några fler i klassen som tänkte skippa skolan då ehehe. Så för mig blir det bara 2 dagar i skolan. Lyx eller vadå ;) Kan jag passa på att träna precis när jag vill också. Whop whop! Tränar bäst på morgonen men pga av skolan får jag inte alltid den möjligheten. Men nu så. 


Har ni tänkt på en sak? Snart är det SOMMARLOV! Inte många veckor kvar nu. Har en del lediga dagar innan lovet också. Detta lov kommer nog bli det bästa. Längtar! Kommer även få sitta på min egna häst för första gången i sommar, den känslan,  magisk. 


Måste lämna in uppsattsen nu innan jag glömmer bort det helt. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 27 april 2015 07:19

Måndagen är här och jag har 6 lektioner framför mig. Well fuck this shit. Men får tänka positivt, har bara tre skoldagar denna vecka. Hur skönt liksom? Så isället för 2 dagars helg har jag 4. Och så klart kommer de dagarna spenderas i stallet till 100%. 


Ridskola idag så ponnysarna får vila. Dressyr idag igen, superhärligt. Efter ridskolan måste jag plugga som bara den. Svenska, biologi, idrott uppsatts ska lämnas in ikväll. Måste kolla igenom så den är helt färdig. 


Kort inlägg, men måste fixa det sista innan skola. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards