cupperponie

Alla inlägg under oktober 2014

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 19:11

Apasche först ut. Tog på all hans tömkörnings utrustning och började skritta iväg mot kyrkan. Pigg som bara den, trippade ibland på tårna. Framme vid kyrkan började vi trava lite smått, travade en bit och sedan saktade av till skritt. Gjorde lite övergångar från skritt till trav o trav till skritt. Gick ganska bra trots han gärna ville fortsätta trava iväg. När jag stannade o skulle fixa en sak blev jag stämplad men äsch, va inte så farligt. Träffade en jägare ute med sin hund också, vovv sa den hunden ett antal gånger. Skippade grusvägen och fortsatte på asfaltsvägen. Utforskade ett nytt ställe också. Träffade måånga hästar, från liten shettis till en stor tinker. Kan väll säga att Apasche gnäggade som bara den. Till slut kunde han inte gnägga längre, gud som han försökte gnägga men det gick bara inte haha, så snuttig. Skrittade nästan hela vägen hemåt just för att vi båda var trötta. Han svettades, alltså var jag nöjd. 


Durasell fick vila idag. Var inte riktigt tänkt att han skulle vila men jag var skit trött och han hade sprungit runt som en galning när vi var borta så han var också väldigt trött. Så man kan säga att han fick jobba på egen hand medans jag o Apasche var borta.


Båda ponnysarna var trötta när de var på plats i hagen. Apasche gäspade konstant. Båda rullade några gånger och var nöjda! Gav de lite godis, fredags godis ;) Apasche fick slickgodis innan jag tog ut han i hagen och Durasell fick några knapriga bitar godis. Båda verkade nöjda efter dagen och jag var själv nöjd.

 

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 19:00

Glömde nästan bort att det är hallowen idag, opsi. Har iallafall inget speciellt tänkt denna kväll. Äter lite smått godis och bara tar det lugnt. Det här med att gå ''bus eller godis'' är inte precis min grej, både för att jag inte har nå intresse och för att sist jag gick bus eller godis fick jag bara en banan..That feeling liksom, var typ 9-10 år då. Så ne det skippar jag gärna. Efter stallet bjöd farsan på en liten bakelse, typ en liten tårta i format som ett spöke. Spöket va super gullig och den smakad gott den med ;) Kanske sätter på en skräckis sen, hade passat bra en sådan här kväll. 


Hästarna idag får ni reda på i ett annat inlägg!

 

I morgon eller på söndag ska jag till farsan o fota deras katt Bella. Ska försöka ta det i morgon efter stallet. Åker runt 10 till stallet och är där några enstaka timmar. Tänkte bara longera ponnysarna i morgon o sen fixa lite små-fix i stallet. Så runt 1-2 tiden skulle nog kunna funka. Annars händer inget annat i morgon. Blir lugn helg innan skolstart igen. Längtar inte nå värst men första veckan blir ganska lugn trots allt. 

 

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 09:26

Är inte så stort fan av Ed Sheeran men den här låten, wow. Så många känslor i en låt-text.

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 08:01

Om en liten stund ska jag börja fixa mig för en löprunda. Tänkte cykla iväg till skogen o springa där då senast jag sprang började jag känna i knäna att det är dags att springa på skogsväg. Tänkte springa 2 eller 3 varv på lilla varvet. Tar inte så värst mycket nu när min mens är här. Men i helgen kanske jag tar ett varv på stora varvet men det beror på hur mycket av min mens är kvar. 


Om några timmar åker jag till stallet. Mamma slutar tidigare på fredagar så hon är hemma runt halv 1 och direkt när hon har kommit hem rullar vi iväg till stallet. Eftersom att jag inte kom iväg förns senare än tänkt igår hann jag inte mocka så det får bli nu idag istället. Apasche ska tömköras bort till kyrkan och sedan fortsätta en bit, han får skrittas fram på asfaltsvägen och sedan när vi har kommit fram till kyrkan blir det trav resten av vägen. Tror han kommer gilla detta då det blir svettigt för oss båda. Men han älskar att få jobba sig trött, säg mig en häst som inte gillar att jobba. Durasell ska tömköras till kyrkan han me. Men inte lika långt som Apasche. Nära ett ställe där en kompis bor finns det en stor gräsmatta som bara står där så där tänkte jag galoppera med honom lite osv. Så skritta igång han en bit på grusvägen och sedan trava på asfalten och sedan galoppera på gräset, låter bra. Men är inte helt säker på om jag ska ta bilvägen eller skogsvägen, vi får helt enkelt se. 


Efter stallet händer typ ingenting, bara fredagsmys med mig själv kan man väll säga. Om jag kan se rätt så är det sol ute, den börjar komma fram iallafall så det blir skönt med sol ännu igen. I morgon ska det troligen regna så man får njuta så länge solen är framme! 


Nu blir det dags att komma upp ur sängen och fixa sig för en löprunda!

 

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2014 19:02

Go kväll alla! Haft en bra dag? Det har jag iallafall! Tömkörde Apasche på plöjda åkern en stund vilket gick toppen bra och sedan travade vi en runda ute på vägen. Gud vad han gnäggade men såg ändå väldigt nöjd ut. Min mamma ringde mig när jag var ute med Apasche så jag stannade och svarade. Det första mamma fick höra i luren va ett regält gnägg från en viss herr Apasche. Ska låta Apasche få jobba ut helt i morgon. Svettet ska rinna och han ska bli trött, för det älskar han. 


Durasell red jag idag igen. Hade massa reflexer på både mig och honom. Samt fick han ha lite olika färger, rosa o gul, han såg riktigt rolig ut haha. Red inte ända bort till kyrkan då det var sååå kallt och jag har inte skaffat vantar o ridjacka än, har bara en tjock fleece jacka o en stallväst ovanpå. Skrittade iallafall en bit på asfalten, gick hur bra som helst. Dock ogillar jag de flesta bilförarna där då istället för att sakta ner gasar de förbi oss. Blir skitsur över sådant, usch! Ponnysarna må va trafiksäkra men de kan fortfarande hitta på saker, ibland vill de inte gå in mot kanten, ibland kan de börja busa till lite osv osv. Bara för att hästen är trafiksäker kan det fortfarande hända saker. Hur som helst, när vi kom in på grusväg igen travade vi en stund, lite tempoväxlingar på rakt spår. Gick hur bra som helst. Skrittade sedan en liten bit och sedan travade vi igen. Skrittade sedan av när vi hade närmat hagen. 


Nu lyssnar jag på musik och bloggar, myskläder på och nyduschad. Ska berätta mina planer för morgondagen med hästarna men det kommer i ett annat inlägg. Är fortfarande inte säker på vad Durasell ska få göra i morgon men det kommer jag nog på sen. Ha en bra torsdagkväll alla!

 

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2014 12:11

Jag är inte rädd att säga vad jag tycker. I min släckt, på mammas sida, så är vi väldigt duktiga på att säga till själva personen om vad vi tycker. Det finns lägen man inte borde säga vad man tycker då det kan vara nå riktigt taskigt. Tyvärr finns det få människor som tål att höra allt möjligt skit och samtidigt acceptera det. Så rädd att säga vad jag tycker är jag inte ett dugg. 


Jag pratar med mig själv dagligen. Ännu en sak som går i släckten på mammas sida. Skulle kunna prata med mig själv bland alla möjliga random människor. Brukar även prata mycket med ponnysarna. Ska jag vara ärlig verkar de lyssna, kan se det på öronen. Kul att ha någon som är intresserad av vad jag pratar om haha. När jag pratar med mig själv pratar jag om allt möjligt skit, från känslor till folk jag hatar. Ibland brukar min mamma fråga vem jag pratar med, brukar även fråga vem min mamma pratar med när hon pratar med sig själv. Men skillnad mellan mig och min mamma är att hon brukar räkna på antingen skånska, tyska eller engelska när hon pratar med sig själv, jag pratar bara svenska, ibland engelska men händer sällan. 


Jag kan engelska mer än svenska. Och jag är 100% svenska, är jag normal? En del ord jag kan på engelska och ska översätta det till svenska brukar oftast svenska delen i mitt huvud stå still. Min mamma är lika dan men detta är nog inte genom släckt utan bara något som har kommit. 


Att ramla av en häst eller bli skadad av en häst är skitkul. Det menar jag verkligen. Ibland när jag rider hoppas jag alltid på att ramla av med det händer aldrig. Senast jag ramlade av var typ 2013 men det var alldelles för länge sedan för mig hehe. En gång när jag hade kört häst o vagn o hoppade av vagnen blev ponnyn rädd av en sak och då ramlade jag framot o blev dragen i asfalten. Har fortfarande ärr kvar och det var nog det roligaste jag har varit med om. Detta var ca 1 år sedan.


Är född i Stockholm. Men av någon jävla anledning hamnade jag i denna håla jag bor i nu. På den tiden var det inte så säkert för barn att bo i Stockholm om man säger så, kanske fortfarande är så? Bodde i Stockholm 4 år och har många minnen från Stockholm. Mitt bästa minne är när vi hade våran kanin Stampe. Han följde med lös till stan som en hund och när vi gick in o handlade stog han utanför affären o väntade på oss. Nu har jag inte varit i Stockholm sen vi åkte till Bromma flygplats för att flyga till skåneland men det var inte så mycket att se då. Annars var det ca 10 år sedan om man inte räknar med flyget. Vill så klart tillbaka o se hur det ser ut där nu, mamma o jag ska försöka komma iväg dit någon dag.


Jag är för tidigt född. Kan ni fatta det? Föddes 13 december men skulle komma 20 december, ser ni vilken tur jag hade där? Jag tycker det är drygt över att fylla 13 december, men fatta 20 december, usch å fy, tycker synd om de som fyller så nära julafton. 


Där fick ni reda lite allt möjligt om mig, så nu kanske ni känner mig lite bättre trots allt. 

  

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2014 09:10

Höstlovet börjar gå mot sitt slut men några dagar kvar iallafall! Hade tänkt att springa ut nu på morgonen men min mens är förjävlig so fuck that. Hoppas på bättre tur i morgon. Istället ska jag hitta någon film att titta på. När mamma kommer hem från jobbet åker jag till stallet. Tänkte börja med att Apasche ska få jobba på plöjda åkern, troligen med tömkörningsutrustningen och sedan skritt och trav på stubbåkern. Durasell tänkte jag rida idag igen men med träns denna gång. Ska prova rida bort till Kyrkan. Får ha reflexer då så det får jag verkligen inte glömma. Men innan jag drar iväg med någon häst ska jag mocka i ligghallen så får de lite fräsht där me. 


Nu på morgonen tänkte jag först äta frukost, slarvat med det idag då jag steg upp så sent, typ kl 8 steg jag upp, skit skönt att äntligen få sova ut. Så fruksot först och sedan städa i mitt rum, var ett tag sedan. Inte 100 på hur bra uppdateringen kommer vara idag då min fantasi har tagit semester för tillfället. Kanske får fram ideer under dagen. 

Ha en grym torsdag peeps!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards