cupperponie

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Cupper Ponie - 11 augusti 2014 20:42

Efter att spöregnet hade varit förbi kom solen fram så det blev en cykeltur till ponnysarna. Eftersom att det såg ut som att det var regn kvar i de mörka molnen runt om kring stannade vi i hagen o busade istället. Tricktränade de lite o sprangrunt med dom. Apasch hade super kul när vi sprang runt o lekte, bockningar, slängde med huvudet o annat roligt grejs. Efter en stund så provade jag att hoppa Apasch lite granna, han rev en del i början men han fick till det mer ju fler gånger han hoppade. Till slut började han galoppera mot hindret och då klarade han att hoppa helt felfritt. Höjde lite smått också å testade hur högt han klarade då ponnysarna hoppar sällan vilket betyder att de inte är så bra på det. Tror det högsta han kom på var kanske mellan 30 o 50 cm, alltså inte högt alls men väldigt bra för att hoppa sällan. Efter ha hoppat felfritt en stund lät vi de springa av sig i hagen då de fortfarande hade mycket energi, vilket inte är dåligt men de vill ju gärna busa runt osv.


Och sedan cyklade jag och Emma hem. Kanske inte gick super bra då Emma ramlade av cykeln.. Men men, shit happens! Hon skadade sig inte nå speciellt iallafall. 

Tänkte bjuda på detta korta klippet från idag när vi lät ponnysarna springa av sig. Hoppas videon funkar nu bara!
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 11 augusti 2014 15:49

Beskrive varandra positivt med 1 mening.

Säg vad ni gillar hos varandra.

Säg vad ni ser hos varandra.

Säg något roligt/fail om varandra.


Hoppas ni fattar.

 
 
Posetiv sak om varandra:
Om Jessika: Hon finns alltid för mig när jag behöver henne.
Om Emma: Hon är som min retared- syster jag aldrig fick.

Vad vi gillar hos varandra:
Om Jessika: Hennes intresse för hästar som gjorde att vi blev kompisar.
Om Emma: Hennes nördhet.

Vad vi ser hos varandra:
Om Jessika: Hon livar alltid upp stämningen när det är tyst och tråkigt.
Om Emma: Jag ser en retarded mupp.

Något roligt/fail om varandra:

Om Jessika: Hennes dubbelhaka hon alltid har typ vad hon än gör. x'D

Om Emma: Hennes färgsmak- bara svart o vitt typ.
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards