cupperponie

Alla inlägg under augusti 2014

Av Cupper Ponie - 21 augusti 2014 21:09

Alltid normal, right?
 

Av Cupper Ponie - 21 augusti 2014 21:03

Hiss/Diss? Well, we like it så hoppas ni också gillar den!
 

Av Cupper Ponie - 21 augusti 2014 20:03

Nu har vi båda kommit hem från stallet samt hunnit duscha, äta osv. Så vi cyklade till hästarna efter att jag(Jessika) hade slutat då jag slutade senare än Emma. När vi sen kom dit började det regna lite smått men vi fortsatte iallafall ha lite bus i hagen. Apasch skuttade runt och sprang som en dåre- som vanligt. Efter det så passade vi på att jobba lite- dock hade vi bara ca 50 min på oss innan vi behövde åka hem. Men vi fick damsuga i..minns inte vad det hette, men det gick dock åt helvete då vi pajade nästan damsugarn.. Never a damsugare again till oss 2! Vi fick lite pengar iallafall och sen var vi tvungen att cykla hem. Dock glömde vi vattenflaskorna när vi hade kommit några minuter där ifrån, så vi fick cykla tbx, typiskt oss. När vi var vid en skog som inte är så långt ifrån Lidl stog det massa killar, typ ett lag eller något som tränade(skulle träna) Men jag var ju så duktig och ja..de skrämde mig haha, sen sa jag ''Skräms inte'' till de. Typ alla kollade på mig och fattade 0..Såg även att en skrattade haha. Ganska normal dag när det gäller oss om jag ska vara ärlig. Händer att vi skriker hej o vinkar till de som åker moppeder, fast det är normalt när det gäller mig, Emma hänger bara bredvid o skrattar. 


I morrn ska vi nog till ponnysarna igen o jobba innan vi åker hem. Men det får vi se sen iallafall. I helgen tänkte vi vara hos hästarna typ ja hela dagarna för att bl.a jobba. Mer om det sen när vi vet lite mer. 


Här är 3 bilder från idag
// Jessika
     

Av Cupper Ponie - 20 augusti 2014 19:01

Kör inlägget lite snabbt bara! Så detta är min keps som jag beställde, if you wanna know så well..i love it haha. Och om ni inte vet vem vet Felix Sandman är så well- google is your friend! ;)
 
Och ja, jag har användning av den. Kommer nog ha på mig den typ hela tiden. Hehehehehehehhehe Visar så klart bild sen hur den ser ut irl när den har kommit ;) 
// Jessika

Av Cupper Ponie - 20 augusti 2014 16:14

Bara för att jag suger på rubriker så blev den den rubriken.. Som ni fick veta tidigare så har Emma fått sin dator, wopidopido! Slipper jag vara den enda som uppdaterar. 


Igår va vi hos ponnysarna som ni också redan vet- och ja, jag gillar att mocka(Emma va osäker på den saken) Hur som helst så tricktränade jag Apasch och busade runt, dock tog vi det ganska lugnt då det var halt i hagen eftersom att det hade regnat typ hela dagen. Men trots det så skuttade han som en get lika glatt som vanligt. Tyvärr så är han ganska känslig så man får vara försiktig då han kan missförstå och springa ifrån-bästa förklaringen jag kunde komma på.. Men vi 2 läser av varandra otroligt bra så det händer sällan missförstånd, men när det väl händer så är han lätt att få på banan igen tack vare att han litar på mig väl. Fick även hjälpa Emma med Durasell då han är lite svårare kan man väll säga. Han bitts tydligen enligt Emma men jag har dock inte märkt något men jag håller ju inte koll på de 2 mupparna hela tiden haha. Men jag hjälpte henne lite och gav henne tips osv. Så nu har hon en grej som läxa nästa gång vi åker till ponnysarna- alltså i morgon. 


Annars så höll jag på med Apasch hela tiden- som vanligt. Håller även på att lära han ett nytt trick, krafsa med hoven. Och han lär sig snabbt, så vi får väll se vad nästa trick blir längre fram. 


Idag då? Jo du, skolan som vanligt, kollade på film innan vi slutade och pratade mycket om mobbning/kränkningar osv tidigare under dagen. När jag kom hem så satte jag på mig träningskläderna och drog ut på en kort springrunda- otroligt skönt. Sen tränade lite mage, armar osv efter. Hann nästan precis bli klar innan ösregnet kom. Men nu är det sol igen. Konstiga väder... Har även beställt min keps som ni får reda på i ett annat inlägg. Lyssnar nu på musik medans katten sover under mitt skrivbord, typ som vanligt haha. 


Ska sen senare iväg och handla, tänkte köpa lite drick-yougurt's, mums! Mer uppdatering kommr sen hoppas jag- om inget annat händer så klart. Hare gött!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 18 augusti 2014 20:38

Idag började då skolan för oss båda då vi går i samma skola(om ni inte redan visste det ;) ) Jag slutade iallfall halv 3, vi pratade om lite allt möjligt- lite svårt att förklara(så dålig va jag på det..) Min mobil dog med full batteri under dagen också så jag blev väll lite små sur på den. Men jag fick igång den sen när jag hade kommit hem då jag fick ''tvångstarta'' den. Efter det så vid halv 5 åkte jag till ridskolan. Ja, mer har jag väll inte att säga om dagen tror jag iallfall.


Igår blev ni ju inte uppdaterade så detta är varför: Dagen började med att Emma kom hit till mig på morgonen så filmade vi när vi gjorde lite challenges haha, vi får se när vi lägger upp den HAHA GARVAR VARJE GÅNG JAG SER VIDEON! Runt lunchtid åkte jag och Emma till ponnysarna, busade o hade kul med dom i det gråa( å lite regninga) vädret. Sedan städa vi hela deras ligghall, och då menar vi verkligen hela. Inge bädd blev kvar- storstädning. Trots blåsor om händer å fötter samt andra klantiga saker som vi gjorde så efter runt 3-4 h vart vi klara. Vi fick även varsin 100-lapp. Väntade vi oss inte dock haha. Men nu har vi även fått veta att när vi är där och vill tjäna pengar får vi gärna fråga om vad det finns att göra, då det alltid finns något att göra där haha. Efter ha varit hos ponnysarna så dog vi båda när vi kom hem. Haha, orkade inte gö någonting typ. 


I morgon efter skolan tänkte vi åka till ponnysarna igen. Eftersom att jag slutar halv 3 i morrn igen och jag tror Emma slutar nå liknande tid så har vi ändå mycket tid mot idag då pgr av ridskolan. När vi ändå är där tänkte vi göra någon syssla- jobba kanske låter bättre. Aa, vi tänkte jobba lite..ne, det lät fel. Syssla säger vi. Kommer dock få ha plåster typ tjugoelva plåster på mina händer haha, men det är det värt ;) Tror vi tänker mocka hela hagen eller något sådant, vi får väll se. Skönt att ha ett ''jobb'' man får betalt för haha. 


På onsdag får jag min månadspeng och då hurrni, ska jag beställa en keps- en lite speciell keps haha. Ni får se hur den ser ut när den är beställd. Har jag tur kommer kepsen vara redo att hämtas reda nästa vecka(hoppas,hoppas!) Emma vet redan hur den ser ut och ja..vet inte riktigt vad man ska säga men haha, hon tycker den e typ rolig iallafall. jag älskar den, kommer använda den 24/7 känns det som :D Men mer får ni veta på onsdag ;)


Det var väll allt jag hade att säga iallafall. Vi Hörs!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 16 augusti 2014 17:13

Strax efter vi hade ätit lunch åkte vi direkt till stallet där den stora svarta hästen jag har pratat om står. Fick hälsa lite på han i hagen och han var ju hur snäll å lugn som helst. Vi kollade runt också, det är 16 boxar i stallet, stora fina boxar, lyxigt skulle man nästan kunna säga. Trots det är 16 boxar så är det 20 hästar. Men fick veta att 2 stycken går lösdrift och sen var det någonting mer de hade som 2 st andra hästar stog. Hur som helst, det var stort och fint ställe, mycket skog samt en gammal travbana. Stora fina hagar men även sjukhagar. 2 ston som står där har även varsit föl, gud så snuttiga de va. 


Vi får se hur det kommer bli, då mammas kompis inte har fått tag på ägaren än, men hon ska försöka få tag på henne och höra om hon fortfarande behöver hjälp med hästen. Men mer om det får ni reda på sen när vi också vet.


Efter det så åkte vi till min äldsta bror som bor i köping, jävligt slö är han dock- han sov fortfarande när vi hade kommit och klockan va kanske vid 2 eller 3 tiden. Han är segare på att vakna än vad Emma är, svårt att tro så seg Emma är hehe. Men efter ha varit hos honom en stund köpte vi glass och åkte vidare till hm, där köpte jag nya trosor- kanske ointressant så jag säger väll inge mer än det. Kom iallfall hem med några stycken- behöver påfyllning så det är ju bra det. Sen åkte vi hem. 


Nu sitter jag här vid min dator och hör åskan som mullrar av och till, mysigt, mysigt. I morrn är det sista lovdagen :( Men jag och Emma ska spendera den dagen hos ponnysarna, mys på hög nivå. Men först ska jag så klart ut och springa samt träna lite mage och ben på morgonen. Men Emma sover då så det är lugn ;)


Nu blir det mys framför någon film, vi får se vilken det blir, skräck iallfall, alltid kul att kolla på :D Vi Hörs!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 16 augusti 2014 17:00

Som ni ser på rubriken har jag beställt nya träningskläder. Lite längre fram ska jag beställa ett till par byxer också men det får bli senare. Allt jag beställde idag ska komma någon gång nästa vecka förutom sportbh:n, den skulle inte komma förns längre fram i höst, tror mamma sa november? Men aja, kan nog passa på köpa byxerna tills dess också. Men nog om det. Här är det jag beställde:
 
Träningslinne- älskar färgerna, eller ja, jag ÄLSKAR färg, så trisst med svart, vit, brun osv,färg skare va!
 

Passade byxer, samma sak där, färg skare va
 

Sportbh, älskar lixom detaljerna eller vad man nu säger, men den e snygg haha
 

Tränings topp, ääälskar turkos/blå, favvorfärg helt klart. Gillar att den lixom är simpel men ändå nice mönstrat samt färgen så klart ;)


Ja, det var det jag har beställt, längtar tills det kommer. Ska bli kul med nya grejer osv. Aldrig fel med det ;)

// Jessika

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards