cupperponie

Alla inlägg under augusti 2014

Av Cupper Ponie - 16 augusti 2014 10:00

Nu är det lördag, näst sista dagen av detta lov, i don't wanna go 2 school..
Men idag ska iallafall jag spendera det mesta av dagen i Köping. Efter mamma har varit på gymmet ska vi iväg till Köping. Först och främst ska ett par nya hörlurar köpas, de jag fick av min brorsa i vintras har slutat funka i min skol dator och på min egna dator så är det dåligt ljud, det typ är som viskningar och det är konstiga ljud/röster i bakgrunden. Men hur som helst, ett par nya hörlurar och sen ska jag nog gå in på någon butik å köpa nå kläder, behöver lite nya underkläder and stuff's så aa. Efter det åker vi förhoppningsvis till den här hästen jag pratade om igår. Och det kommer väll ta sin tid. 


Ska försöka uppdatera sen efter ha varit i Köping. Btw, Emma är på dop idag ifall ni undrar vad hon gör idag. 


I morrn så ska vi nog kunna åka till ponnysarna. Får vi se vad som händer där. Vi Hörs!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 15 augusti 2014 16:34

Först och främst, dåligt uppdaterat, yes we know men livet har kom emellan eller hur man nu säger.

Igår när jag och Emma cyklade till ponnysarna så kände vi för att filma vägen dit som ni skulle kunna få se på. Meen jag har varit för lat idag så jag har inte orkat att ens ladda ner videorna i datorn. Ska försöka göra det tills ikväll å klippa ihop allt. Vi(Jag) passade även på att filma när vi gick till bron. Och det kommer fixas sen också, vi får se när jag lägger upp dom, så länge får ni vänta på det.

Annat som har hänt då? Jo min mammas kompis(?) berättade för mamma idag att en häst som finns i samma stall som hennes häst gör behöver underhållas. Och så klart hjälper ju gärna jag till. Det enda jag vet om hur hästen är att den är svart, drygt 175 cm i manken, grov och fet. Samt att det är typ en slags westernhäst. När jag får träffa hästen och fram för allt om jag får det så kommer jag ta hand om den, hur ofta vet jag inte. Men ni får väll veta mer när även jag vet mer haha. 


Sen att även Emma är nu 14 år idag, äntligen fjortis som vissa säger ;) Å nästa år äre byxmyndig som gäller haha. Ååå, nu vill jag också bli 14! Men nää, jag va ju tvungen att födas 13 december, but hey, bör inte gnälla, skulle egntligen blivit född 20 december så ja, lite tur hade man väll iallafall..


Nej nu ska jag klippa hårtopparna och sen fixa videorna, vi hörs!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 13 augusti 2014 18:34

   
This grimma, asså herregud, har redan en sådan i blå men till Light. Vill ha denna rosa grimma till Apasch, gud så söt han skulle vara i den. Vissa kanske tycker att killar inte ska ha rosa, but hey! Då får Apasch bli bög ;) Han är typ tekniskt sett redan bög då han inte har nå bollar där nere längre= valack. haha!
 
Detta schabrak, vet inte om jag skulle vilja ha den i dressyrmodell till Light eller allround modell till Apasch, vi får se! Btw, Apasch har troligen storlek ponny i schabrak- samma med Durasell då de är den modellen eller vad man nu säger.
 
Spooks Piké, hur snygg? Blå- min favoritfärg, samt enkel. Skulle helt klart användas flitigt på tävlingar/ridlektioner.
 
Spooks sweatshirt, samma med den, ursnygg, blå- min favoritfärg åter igen. Tror till och med att jag skulle kunna ha denna över allt, inte bara stallet. 
     

Hästgodis, får jag aldrig nog av. Hästarna älskar det, klart ska de få godis, bara för att de är bäst eller vad säger man? Passar prefekt med godis när vi tricktränar hästarna, men vi använder så klart även röst o beröm när dom är duktiga.


Finns så klart mycket mer jag vill ha på hööks men detta är väll några exempel på det haha!
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 13 augusti 2014 18:06

Alla har mål nu inför hösten när skolan börjar dra igång, detta är mina mål inom lite allt möjligt:

Sattsa mera! Av olika anledningar så har jag sattsat dåligt i skolan- bl.a mobbning, tänker dock inte gå in på det nu! Men plugga mera, försöka mera, och förhoppningsvis så ger det resultat med tex bättre betyg. I 6:an o 7:an har jag inte tagit betygen så seriösa, just för att de räknas inte riktig(om jag inte minns helt fel) så jag har nöjt med med ett E medans många andra inte nöjer sig med betyg under C. Men i år ska jag försöka få mer än godkänt. 

Ta vara av lektionerna mer. Ja, behöver jag säga mer? 

Prata mer. Är alltid den tysta på lektionerna, varför? Många anledningar, bl.a, jag är blyg och osäker när jag är bland folk jag är obekväma med, litar inte på, gillar inte osv, så jag är väll inte så bekväm på lektionerna ALLS.

Träna oftare. Kanske ni inte riktigt har märkt men jag tränar, alltså tex löpning. Har mest tränat kanske 4 ggr i veckan, 6 ggr om jag har tur. Oftare ska det blir, eftersom att jag mår otroligt bra av att träna blir jag rastlös av att inte göra något. Dock så har ju jag den oturen att när jag har mens ''kan'' jag inte träna ca 3-4 dagar just för att den tar kål på mig. Men efter runt 3-4 dagar har den lugnat ner sig och då kan jag fortsätta träna. 

Planera bättre. Jag ska ju hinna med en del, skola, plugga, ridskola, ponnysarna, träna osv, då gäller det ju att planera. När skolan har börjat och jag har läxor, prov osv kommer jag börja skriva ner varje vecka vad som ska göras då, hur mycket tid jag bör lägga ner på att tex träna till ett prov osv.

Hitta på roliga saker med hästarna. Redan till i vinter har jag och Emma planerat om vad vi ska göra med dom. Men till hösten har vi inte gjort det. Men ha roligare, om det ens går ;) Prova nya trix, har vi tur kan vi börja tömköra också. Men ha kul trots allt, vem sa att höst- regn o rusk är tråkigt ;)?

Det är mina mål till i höst som jag kan komma på iallafall. Ska bli spännande hur långt jag har kommit med mina mål och hoppas att jag kan uppfylla alla. Vad är era mål i höst?
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 13 augusti 2014 14:08

Av Cupper Ponie - 13 augusti 2014 09:35

Bra rubrik right? ;) 

Då är det onsdag igen då, sista onsdagen i detta sommarlovet, för mig och Emma iallafall. Vad händer idag då? Inte mycket! Förhoppningsvis ska jag och Emma till ponnysarna under dagen och sen på kvällen ska vi til ridskolan. Emma rider ju idag och jag är snäll och hänger med ;) Om vi åker till ponnysarna så kanske vi hittar på något kul som vi kan lägga upp på bloggen :D 

Så vad händer annars nu på morgonen? Ingenting..Jag ligger fortfarande i min säng och fryser- ja ni hörde rätt, jag fryser, det är soligt ute men det är inte så varmt. Samtidigt som jag ligger här i min säng kollar jag på rockbjörnens livesändning till The Fooo konserten. Kollade redan igår kväll men vart astrött vid halv 12 så jag fortsatte kolla kl 7 i morse. Och ja, jag är en foooer, Emma är också en foooer men hon har ingen dator eller så, så hon kollar nog inte hehe. Hoppas dock på att inte missa när konserten börjar, men annars kan man ju kolla sen- dock inte live. Vi får se vad det blir. 

Vi får höras sen iallafall!

//Jessika
 

Av Cupper Ponie - 12 augusti 2014 11:00

Börjar lite kort så ni förstår varför hon inte är med i bloggen. Min mormor köpte Light som hon kallas till mig men min mormor bor i skåne å Light gör det samma. Hon bor hos min mormor. Och troligen kommer inte hon upp hit förns hon har ridits in. Light är då 2 år. Och våren 2015 ska hon ridas in, hon kommer va på inridning hela sommaren, ja något sådant. Sen vilar hon hela höst o vintern. Hinner inte jag flytta till skåne vid en viss tidpunkt eller vad man nu säger så kommer Light hit. Men om jag hinner flytta till skåne så då e ju hon kvar där så klart. Men vem är nu Light mer än min 2 åriga häst? Jo du, hon är väldigt mycket- en busunge helt klart. 

Hon är svart med en prick på överläppen. Så hon ser lite små rolig ut när hon visar sin överläpp. Men hur som helst är Light dressyrstammad, tyvärr har jag inte hennes stam i huvudet men jag vet att en väldigt känd hingst finns i hennes stam lite längre bak, minns inte riktigt hur långt bak dock. Men den kända hingsten heter Secritariat- en världskänd galoppör. Men trots det är hon dressyrhäst då en del i hennes släckt är just dressyrhästar. 

Trots jag inte träffar Light varje dag eller jätte ofta så har vi ändå en bra relation med varandra. Behöver jag säga mer? Hon och jag brukar ha otroligt kul tsm när jag är i Skåne. Vi leker kan man väll säga, springer runt osv, hon följer alltid efter mig så hon hänger gärna på om jag springer haha. Hon är ju otroligt snäll trots hon kan sparka bakut mot mig när vi springer runt, men hon har kul, jag är ju inte rädd att bli sprakad heller. Hästar är hästar, allt kan hända. Men hon och jag brukar gärna prata med varandra, då menar jag verkligen prata, säger jag något till henne svarar hon oftast och då svarar ju jag henne så klart. Hon är typ som min katt haha. 

Light köptes ju direkt från uppfödaren och jag träffade henne redan som några veckor. Och redan då var hon mycket för att gosa, tyvärr minns jag inte så mycket pgr av mitt dåliga minne. Men det var de felsta hästarna som hon gick med- både vuxna och föl. Dock var det min mormor som köpte Light efter att hennes häst blev sjuk och fick somna in efter att ha cancer i alla sina 8 år utan att någon har sett det. Tyvärr kan ingen någonsin ta över mormors gamla häst's plats, Bebban som hon kallades var det underbaraste häst jag träffat, ingen kan ta hennes plats- INGEN. 

Nu vet ni iallafall lite grann om vem Light är, tyvärr har jag bara gamla bilder/filmer på henne men förhoppningsvis i höst kan jag fixa nya bilder på henne. 
                              
               

Av Cupper Ponie - 12 augusti 2014 08:50

Klockan är 08:50 o jag ska vaknade för typ 1 h sedan. Tänkte om en stund ta en springrunda eller något liknande- bra start på dagen. Idag hade jag iallafall inte tänkt att göra något, eftersom att Emma kan inte åka till ponnysarna då hon skulle göra något så blir det inget stall idag. Men jag hade iallafall tänkt att göra lite tidsinställda under dagen. 


Eftersom att det ska bli rnt 23 grader så blir det skönt att göra ingenting trots allt. Kanske gör nå smoothie under dagen kanske? Vem vet, vi får helt enkelt se. När det gäller mig vet man aldrig vad jag hittar på. Hade iallafall tänkt att presentera min egna häst under dagen också, nu blev det spännande ;) Nej men jag tänkte att ni skulle få veta vem hon också är. Det här med morgoninlägg suger jag verkligen på haha. Så detta får duga så länge!
// Jessika
 
Randompic på min häst

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards