cupperponie

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Cupper Ponie - 1 september 2014 15:47

  Svar: Wow, e vi redan grymma på selfies, trots första gången någonsin o.o Emma, we are the best ;) Ja vi båda har twitter. 

Emmas: Emmakla14

Jessikas: Skimmra

(om ni undrar varför jag heter Skimmra kan jag berätta någon gång ifall det är så intressant)

Dock har vi inget konto tsm än, kanske händer i framtiden.

Vi kommer ta fler bilder på oss ofc, kanske inte ofta men bättre än aldrig right? 

// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 1 september 2014 15:29

Ny månad nu alltså, ny månad, nytt kapitell. Idag så ska jag till ridskolan och om jag har fattat rätt(som jag vanligtvis aldrig gör) så ska vi rida barbacka, yeey. Älskar att rida barbacka, har hoppat till och med 120 cm barbacka på en privat B ponny. Barbacka är stor favorit för mig helt klart! Jag är även anmäld till en Pay And Jump på ridskolan. Tror mamma har anmält mig iallfall, annars gör hon det sen. Ska rida min ''gamla'' tävlingskompis Lady som finns på ridskolan. Hon och jag har tävlat en del tillsammans. Nu på pay and jumpen ska vi hoppa 80 cm. Emma kanske följer med då så vem vet, kanske blir film ;) 


I kväll efter ridskolan ska jag sätta mig och plugga, fick läxor i svenska idag. Har även matteläxa som vi fick i fredags men då var jag hemma och sjuk. Men matteboken e kvar i skåpet då jag hade brottom till nästa lektion som skulle vara i stadsbiblioteket så den fick jag skippa. Har iallafall tills onsdag på mig. I morrn ska jag och Emma kanske iväg till ponnysarna, beror på hennes ben, så då är det ju bra om man inte har nå mycket plugg när man kommer hem där ifrån. 


Min mamma är ju snart hemma också, mindre än 15 mil kvar, alltså mindre än hälften kvar. Så vi får se om det händer något mer än att vi ska handla. Ska även fråga henne om jag och Emma kan åka och shoppa tsm någon dag nu i höst, vi båda behöver nya kläder. Så vi ska försöka komma till Örebro och shoppa. Det jag först och främst behöver är:

* Underkläder
* Byxor
* Tröjor
Dock så är kanske det kommer hem nå mer också ofc ;) Vi får se då iallafall! Måste även köpa nya skor men det kan vi köpa här i Arboga så det är lugnt på den fronten. 


Annars då? Jo då det är bra eller vad man nu säger. Nöjd över skoldagen, så himmla skönt att få komam hem från skolan utan att må dåligt pgr av dålig skoldag. Har varit med om för många sådanna dagar tyvärr, så det är skönt att få må bra hela dagen. 


Ska försöka få Emma att blogga idag också, brukar få säga till henne haha. Ska försöka hinna med ett tidsinställt innan jag åker till ridskolan. 
// Jessika

     

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards