cupperponie

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Cupper Ponie - 7 september 2014 20:43

Ja, vad ska man säga? Idag så åkte jag och Jessika till hästarna vid halv 10 för att tömköra osv som Jessika skrev i inlägget före...

Och nu i kväll så strtade jag vätten.. Massa jävla svart och grått. Vet att jag inte har någon färgsmak.. Eller absolut inte som Jessika som alltid ska ha färg. :P

Och sen har jag pärlat. Pärlade en häst som vart ganska fin men när jag skulle strycka den så vart det väldigt många olika bitar..

Jag tycker attdagen gick väldigt bra idag faktiskt.. De var väldigt duktiga bara att vi slackade ganska ofta och hon som har de sa "Inte slacka" Jag & Jessika typ bara "wtf betyder det?" Men ändå. :P

Längtar tills vi kan börja köra häst & vagn själva sen.

Nu ska jag fixa mig för kvällen så..


//Emma

 


Av Cupper Ponie - 7 september 2014 17:22

Så idag fick jag och Emma prova att tömköra ponnysarna. Jag kan redan tömköra, trots det hände lite missar osv i vissa saker. Men Emma fick lära sig hur man gör osv iallafall, jag hängde bara på där bak, å ibland framför med Apasch. Ute på grusvägen så tränade vi mycket på att stanna, öka och att gå på volter utan att ''tappa'' tömarna, alltså inte glappa med dom som är väldigt lätt när man tömkör och inte är världsbäst på det precis. Sedan gick vi ett varv runt lilla byn och sen när vi kom tillbaka skulle vi prova köra Apasch. Jag körde först, skitt och trav, Emma fick springa bredvid hehe. Sen tvärt om så fick jag springa bredvid. Hur kul som helst var det. Dock så kommer ägaren vara med någon gång till vi tömkör. Får väll se när det händer iallafall, sen så när det går bra att tömköra utan att vi glappar med tömmarna osv så kommer vi få tömköra själv osv. Köra själva kommer vi nog inte få göra förns nästa år eller vad det nu var, men det förstår jag själv då ponnysarna inte har blivit köra på ca 1 år. Dock så är Durasell för fet för körselen så Emma behöver få ner magen på honom lite till så kommer vi köra honom sen också, knubbedubb! Efter det så svampade jag av Apasch och Emma tvättade Durasells svans. Vi kollade även igenom deras sadelkammare, vi hittade massa roliga saker, sadelväska, reflexer m.m Rena julafton för mig och Emma haha! Vi fick en del grejer gjort iallafall, härligt!


När vi sen åkte hem stannade jag på coop o köpte choklad, hehe, behöver lite choklad när jag ska plugga och ha mens samtidigt haha. När jag kom hem började jag plugga. Kan nästan alla ord i kemin och är klar med svenskan. Fy vad härligt! 2 av 3 uppgifter klara. I morgon läggs dock 1 uppgift till då jag har engelskaläxa, men har så lätt för engelskan så den är det inte så brådis med. Nu, eller ja, sen någon timme sedan har jag bara suttit vid datorn, tagit det lugnt och lyssnat på musik. Mer händer nog inte denna dag. Ska gå igenom kemin 1 gång till senare under dagen dock, men känns helt ok. 


Är nu taggad för varje skolvecka trots allt, ska bli kul att fixa klart det jag har kvar sedan 7:an, trots det kanske är tillräkligt mycket för att man blir trött så är jag ändå taggad och mår bättre i mig själv än tidigare. Så i 8:an kommer jag nog inte knäcka mig själv och bli helt förstörd. Mår så jävla bra nu, livet är så jävla bra. 


Nu ska jag fortsätta lyssna på grym musik så får vi höras!
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 7 september 2014 14:47

Hur söt får man va :')

Av Cupper Ponie - 7 september 2014 07:18

Vaknade kl 6 men förlängde en halvtimme så jag gick upp ur sängen vid halv 7. Hade tänkt att det skulle bli en springrunad nu på morgonen men mensen blev ju bara värre under natten ofc. Så det får vi skippa o hoppas på att göra det i morgon efter skolan istället. Kollar nu på skräckfilm istället och väntar tills Emma loggar in på fb. Har fortfarande inte hört något om den här grejen jag o farsan kanske skulle gå på så jag gissar på att det inte blir något. Så jag hänger med till ponnysarna istället! Ska prova Apasch nya grimma då, hoppas på att den passar, håller tummarna ;) 


Ska fortsätta kolla på skräckfilmen så vi hörs!
// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards