cupperponie

Alla inlägg den 15 september 2014

Av Cupper Ponie - 15 september 2014 19:44

Har nu precis ätit och är helt död känns det som. Medecinen tar verkligen kol på mig, mest för att den smakar så äckligt och för att jag får typ ont i magen av den, tydligen normalt dock. Smärtan är borta tack vare medecinen iallafall. Har hunnit plugga och duscha o äta efter stallet idag. Gick toppen att rida idag, fick dock lite smått ont i magen i början men körde på ändå. I morgon drar jag till skolan och måste påminna mig själv att ta medicinen när vi äter. I morgon efter skolan ska vi försöka komma till stallet, kommer väll dock vara död efter skolan då tisdag är den jobbigaste dagen i veckan. Slipper idrotten så lite energie kvar kommer jag nog ha kvar iallafall. 


Nu ska jag äta choklad och tacoshipps hehe, behöver lite gott då o då ;)
// Jessika

Btw, någon som vill byta höft? Min medicin smakar skitäckligt.

 

Av Cupper Ponie - 15 september 2014 12:03

Jag tänkte skriva igår men så vart det inte för mot kvällen typ vid 8 pluggade jag och jag testade Jessika´s stile fast med annat godis.
Gick riktigt bra faktiskt. Hade dock datorn men ändå. Får göra så oftare.
Men vid 9 var jag så trött och jag knappt kunde gå och jag gick och la mig & somnade Direkt.
 
Tidigare på den dagen åkte Jag & Jessika till hästarna vid halv 10 och körde tömkörning & häst o vagn. Gick bra fast mitt ben gjorde väldigt ont. Sen tvättade vi av hela de även manen. Verkar som durasell är rädd om sin man eller är rädd för vatten då han typ alltid flyttade på sig och ville smita typ när jag skulle tvätta manen.
 
Sen drog vi hem och då tog jag det lugnt för det mesta för jag skulle iväg till en hund som jag ska börja gå ut och gå med. 
 
Och vid 5 drog vi till  "lilla"  hunden Birk.
Det var inte en valp utan en tonåring kan man säga som det såg ut som.
  
Rasen vet jag nte men tror blandras då den ser ut som en golden retriever på kroppen men inte i ansiktet.. Jag tycker iaf inte det men kanske  bara jag som glömt bort hur Ansikterna på de ser ut? :P
Han är även väldigt starka och gillar att leka.
 
Idag då.. Idag så har alla klasser typ orientering borta vid maxel-mossen som jag inte kan vara med på. Så jag ska ist vara typ helt ensam i skolan och plugga till prov + läxor som jag har massor av. Vet inte när jag slutar här men.
 Sen när jag kommit hem ska jag äta, kanske göra de 3 sista talen i matten och sen ska jag nog kolla om jag kan dra ut med Hunden. Det händer väll inte så mkt mer, fortsätta med resten ikväll bara. 
 
//Emma
 

Av Cupper Ponie - 15 september 2014 10:37

Läkaren kollade min höft och som sakt, en infektion. Ska nu gå på tabletter 10-14 dagar och hoppas på att allt försvinner. Om det inte försvinner ska vi tillbaka till läkaren, försvinner det finns det inget att oroa sig för. Ska nu bara ta det lugnt och jag får inte göra det som gör ont. Så om det inte gör ont att rida får jag rida ikväll. Vet dock inte om det gör ont eller ej så det får vi se sen. Kommer inte få springa då det gör ont, men trots det gör ont att gå så är inte det någon fara. Cykla gör inte heller ont så det ska inte vara nå problem. Så när vi är hos ponnysarna så får jag ta det lugnt, kan gå men ska inte springa så mycket. Annars får vi prova cykla med dom. Men vi får väll se, ska gå på tabletter några dagar iallafall, eller som jag kallar det, jag ska gå på droger i några dagar. Blir skola som vanligt iallafall dock ingen idrott ofc. Får vi hoppas att detta försvinner så fort som möjligt.
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 15 september 2014 08:24

Fick nyss reda på att jag ska till doktorn. Vaknade med ont i höften som jag har haft i några dagar och bestämde att stanna hemma då det bara är typ 3 lektioner jag missar och ingen av dom e speciellt viktiga kan man väll säga. Och nu fick jag ett sms av farsan att han kommer och hämtar mig sen för att jag ska till doktorn. Men vad kul..Hatar doktorer, men älskar tandläkare, är jag normal? Vi får väll se vad doktorn säger. Informerar er sen om vad doktorn sa sen efter ha varit där. Är inte alls taggad. Får väll se om läkaren säger att det är ok att rida ikväll också, vem vet vad som händer. Nu vet ni det iallafall så vi får väll höras!
// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards