cupperponie

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Cupper Ponie - 9 september 2014 20:25

Har nu kommit hem efter ha varit i stallet med Emma. Vi gick me ponnysarna till kyrkan o utforskade lite runt om där folk bor. Efter en stund galopperade vi på gräset och helt plötsligt såg jag en fet köttbulle springa förbi mig och Apasch. Såg inte Emma så jag stannade Apasch och lyckades ta tag i Durasell som mest ville äta. Kollade bak och såg Emma, hon blev tydligen sparkad. Skyndade mig att hämta en av mina kompisar som bor några enstaka meter ifrån och så fick hon hjälpa till. Ringde min mamma så hämtade hon Emma och körde hem henne medans jag och min kompis gick tillbaka med ponnysarna. När vi kom fram så hämtade min kompis pappa henne och min mamma kom strax där efter. Handlade på coop och nu sitter jag här, i köket vid datorn. Har ont i ben o fötter också. Kul..men är nog mest trött i ben o fötter dock. Snart koller jag säkert vid någon film eller något och sen går och lägger mig i tid då det är skola i morrn som vanligt. Så vi får väll höras! Glöm inte att komma med förslag på inlägg som vi kan skriva, underlättar mycket då vi vet inte riktigt vad vi ska skriva för att ni ska tycka det är mer intressant.
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 9 september 2014 10:23

Det är Tisdag idag och det var väldigt dimmigt. Kunde knappt se vart jag gick imorse. Och vi ska vara i skogen på idrotten. Hoppas det inte regnar bara.

Har lektion nu och ska ha tror en lektion till sen lunch eller lunch efter det här sen blir det ca 2 timmars lunch för de andra har Kemi och vi har hål.
Vi jobbar med noveller vilket jag suger på. Inte kommit ett ord typ. :P
Sen efter skolan så ska jag och Jessika dra till hästarna och kanske dra upp mot kyrkan då men det vet vi inte än.
Nu ska jag återgå till lektionen.
(Glöm inte kolla in vår YouTube channel och kolla videorna. Vi har 3 just nu, mer kommer säkert. ;) )

https://www.youtube.com/channel/UC5prkLKw3Ferc9f_y84SrFw

 


(Hoppas det vart en länk)

//Emma

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards