cupperponie

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Cupper Ponie - 14 september 2014 17:53

Vart ska man börja? Morgonen gick helt okej, lite små trött så klart men inte så farligt. Vi var hos hästarna, tömkörde och körde Apasch, helt lugnt det med. Fick dock som sakt väldigt ont i höften. Sen gjorde vi andra saker hos hästarna som var kul. Men sen så kom jag ju hem..Hungrig som bara den och jag har ju PMS när jag är hungrig. Hittade inget gott att äta, så kinkik jag är. Hade PMS på allt o alla, speciellt min laddare till skoldatorn, usch, vill ha en ny laddare men får ju aldrig tiden över att få hjälp av han som fixar med datorerna, då han typ aldrig är i skolan blir det ännu svårare. Min mobil var ju inte heller så snäll mot mig, kändes som att alla hatar mig och bara vill bara jävlas. Jag och mamma åkte till Netto och köpte en drickyoggi och sen åkte vi direkt till skoaffären men ofc, det fanns ju inge skor som riktigt tilltalade mig. Hittade ett par skor jag gillade men nja, vet inte riktigt än. Sen kom jag hem, åt plättar och skulle plugga. Höll på att somna, så jävla seg och kan somna när som helst. Hatar sånna här dagar. Har så mycket humörsvägningar, ibland sur på allt o alla, ibland bara trött och ibland vill jag bara grina. Hoppas på bättre dag i morgon iallafall. I morgon så ska vi 8:or till teknikbacken vid lunch och springa typ 4,5 km meeen jag har så jävla ont i min höft, kan knappt gå så jag ska få skippa det och bara gå lektionerna vi har innan. 


Sen har ju jag ridskola i morrn också, tror inte att det kommer vara några problem att rida då jag mest har ont när jag går o springer. Min mamma har haft samma problem så jag vet vad jag ska göra för att bli av med smärtan. Tyvärr kommer det ta tid att bli av med smärtan så vi får väll se, ska jobba mycket med övningarna jag ska göra. Kommer fortfarande träna men bara saker inne, inge spring i onödan kan man väll säga. Ska som sakt inte göra det jag inte klarar av att göra utan smärtan. Vi får väll se hur det går iallafall! 

// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 14 september 2014 12:44

Av Cupper Ponie - 14 september 2014 08:54

Hello! Som ni kanske vet så var jag hos mina kusiner igår på kalas. Vi skulle vara där vid 7 så vi fick åka vid 6 tiden och sen åkte vi hem vid 10 tiden och var hemma vid 11. Är som sakt ingen kvällsmänniska så jag borstade tänderna direkt när jag kom hem och sen la mig i sängen o somnade. Vaknade också väldigt tidigt på morgonen av min snarkande katt så lite väl irriterad blev jag. Men gårdagen hos kusinerna va väll helt okej. Har inte varit där på minst 1 år dock. På vägen hem så pratade jag o morsan som vi alltid gör. Så kom vi in på det här med systemkamera. Så ja, nu ska jag få en systemkamera. Under denna morgon har jag kollat kameror lite överallt. Det ska vara en kamera som går att fota och filma med samt grym kvalite. Hittade en bra kamera som vi ska beställa eller köpa i butik sen. Farsan ska kolla hur den ser ut osv innan. Är sjukt taggad. Då blir det både bättre bilder och filmer på bloggen, woho! 

Kommer fortsätta kolla efter kameror för att se om jag hittar en ännu bättre för rimligt pris, men är helt fast för den jag hittade. Kommer nog köpa den utan tvekan. Den kameran kommer isåfall bli födelsedagspresent+julklapp och det gör ju inget, det enda jag vill ha är pengar eller systemkamera så aa ;) Ni får nog se vad det är för kamera längre fram när allt är bestämt osv. Förhoppningsvis kommer det inte ta så lång tid tills vi köper den hehe. 


Måste nu skynda mig då vi snart åker till hästarna!
// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards