cupperponie

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Cupper Ponie - 3 september 2014 17:48

Alla har mål right? Trots jag redan har berättat lite av mina mål i höst med Apasch om jag inte minns fel, men tänkte berätta lite mer nu. 


*Lära känna varandra mer. Jag och Apasch ska kunna lita på varandra till 100, inge missförstånd för att vi båda litar på varandra. Apasch har lätt att missförstå små-saker, men det kan ju även bero på att jag råkar ge fel signaler. Jag skyller inte på Apasch minsta lilla, utan det är mer jag som måste jobba på att ge rätt signaler o inge småfel då jag vet hur lätt det kan gå fel, som sakt, Apasch missförstår lätt för småsaker. 


*Ha roligt. Trots vi redan har roligt tsm ska vi ha ännu roligare. Jag ska lyssna mer på vad just han vill göra. Vill han ut på grusvägen? Då gör vi det. Vill han leka get i hagen? Då får han göra det med mig vid sidan. Jag märker själv att han tycker det är kul när han just får göra vad han vill göra, att han får bestämma lite. 


*Fler trix. Det är något jag verkligen vill komma längre i. När han känner sig redo ska vi komma till lite svårare trix. Men han säger till när han är redo, jag är bara bredvid honom och lyssnar. Han tycker det är kul med trix då och då, nu väntar jag tills han säger till när han är redo för nästa. Med tålamod och att man lyssnar på hästen när just den är redo så kommer man längre, hästen tycker det är roligare och då blir det lättare. 


Det är väll mina största mål med Apasch. Nu hoppas jag att vi kan uppfylla dessa mål om ett tag. Så kul vi har tillsammans så tror jag inte att det kommer ta så lång tid tills jag kan stryka en av målen. 

// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 3 september 2014 07:34

Snart ska jag till skolan så jag passar på att skriva et kort inlägg innan. Redan när jag vaknade kände jag i kroppen efter igår, lätt träningsverk i kroppen. Men det är skönt. Har precis ätit frukos och ska snart börja fixa det lilla sista innan skolan. Idag hoppas jag på att dagen går bra och att jag inte är lika trött i slutet av skoldagen som jag var igår. Men vi har inte lika många lektioner idag samt längre raster. Igår hade vi bara 5 min rast mellan varje lekiton och 30 min lunch, inte så konstigt att man är trött efter 8 lektioner. Efter skolan blir det träning då Emma ska till ridskolan så blir det inge ponnysar. Får börja jalla lite innan skolan nu så vi får höras!

// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards