cupperponie

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 14:51

Pgr av sjukdom så blev det inget åk till Västerås. Skit tråkigt om jag ska vara ärlig, jag som hade längtat. I morgon ska vi ju till hästarna är det iallafall tänkt och då kan vi inte heller till västerås, samma sak i helgen då vi ska tömköra på lördag o annat kul hos hästarna hela helgen. Fan va drygt allt är. Ska aldrig hoppas på saker längre för allt blir bara förstört, har faktist varit så ett tag. Varje gång jag har hoppats på något så blir det alltid något emellan eller annat som förstör blöö. En del av mig säger att vi får ställa in stallet i morgon så vi kan åka till Västerås..


Men om vi ska se något positivt som hände idag så fick jag veta att jag är på C nivå på våran senaste So uppgift/prov. Whoho! Nu är det bara mina uppgifter från 7:an kvar som måste fixas så kommer jag ligga väldigt bra i samhällskunskap o annat inom So. Har bestämt att innan nästa termin ska jag ha fått in alla gamla uppgifter och gjort alla prov från 7:an och så som det går just nu finns det en chans att det kommer hända. 


Annars så har det inte hänt något idag, är bara besviken över att man måste vara sjuk nu o andra också så klart, måste alla vara sjuka just nu? Blö. Ska tänka igenom lite grejer så vi får höras!
//Jessika

 

Gammal bild jag gjorde när jag hade tråkigt

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 12:15

jag är vegitarian? Jag har varit vegitarian hela mitt liv, dock hänt att jag äter korv men det är så himmla sällan. Jag är vegitarian pgr av olika anledningar. Gillar inte smaken av kött, fisk osv, aldrig gjort heller och sen gillar jag inte sättet många djur måste dö pgr av att människor vill ha kött, fisk osv. Är iallafall nöjd över att vara vegitarian, mår toppen av det!


innan jag lärde mig ponnysarna sitt namn kallade jag dom Bullen 1 och Bullen 2? Det är sant, kom aldrig ihåg deras namn i början, tror det tog 1 månad minst innan jag kom ihåg deras namn helt och hållet. Just för att de är så runda fick det bli Bullen 1 och Bullen 2. Nu kallar jag de bullarna ibland jag kan deras namn helt iallafall.


jag lärde mig läsa på en julaftons kväll? Kanske inte så intressant men när jag var yngre tyckte jag att det var ett julmirakel haha. 


jag gillar inte dagens musik så mycket? Finns så klart musik som jag gillar som är ny osv men jag lyssnar mer på äldre låtar. Så om ni hör mig lyssna på äldre låtar så vet i varför ;)


min mamma är otroligt pinsam? Förstår inte hur hon kan? Jag är ju inte pinsam, jag är helt normal men vettefan var jag har fått min normal ifrån..


// Jessika

 

Ni ser hur normal jag är   

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 10:56

Kommer ni ihåg sportbh:n jag beställde för ett tag sedan? Den skulle ju komma senare och ja, den kom på posten idag, så jävla snygg å nöjd helt klart :D Bilderna gör den inte rättvis dock.

     

// Jessika

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 10:45

Igår så hoppade vi lite diken med hästarna. De är inte så bra på det än men de har inte hoppat så mycket i deras liv så det är inte så konstigt. Men kul verkade hästarna ha iallafall. Dock landade de inte så fint och hoppade inte så fint men det gör varken jag eller Emma heller så aa ;) Här är 2 korta klipp från igår:


// Jessika

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 10:16

 

Av Cupper Ponie - 24 september 2014 08:34

Hemma idag igen, jävla förkylning! Får skylla på min farsa, han smittade mig.. Har nu iallafall lite mer tid att skriva inlägg nu när jag även fick inspo till att skriva saker, allt är nedskrivet i mitt skrivblock så jag inte glömmer bort något ;) Ska fixa lite tidsinställda nu på morgonen då jag kommer ha lite att göra sen under dagen då jag ska till Västerås och kolla på kamerer. Min pappa tyckte att jag skulle kolla på kameror innan jag bestämmer mig, typ känna å klämma men det låter så misstolkande men aa ni fattar. 


Igår var jag och Emma hos hästarna, whoho! Vi gick till kyrkan o skuttade runt. Vi hade super kul! Vi kom fram till att vi ska gå '' bus eller godis '' med ponnysarna på stan när det är halloween, då ska både vi o hästarna bli utklädda hehe :3 En sak till ska vi göra men det gör vi nog redan i helgen, ni kommer få se bild på det sen iallafall. Idag ska ju Emma till ridskolan så det blir inge ponnysar idag men jag ska ju ändå till västerås så jag kommer inte precis dö av tråk. 


I morgon hoppas jag på att komma till skolan, ja ni hörde rätt, jag vill till skolan. Men det är bara för att klargöra några grejer. Men vi får se hur det blir då min förkylning är jobbig. Mest hostan jag hatar, resten är inte så farligt. 

*Katten kommer in i mitt rum* Hur fan öppnade du min dörr..? *Kisse katt rullar på golvet och jamar* Sluta smöra katt, du har mat..*Hon hoppar upp på mitt skrivbord* SKRÄMS INTE! Och sluta smöra.


Ska nu skriva lite tidsinställda! Juste God morgon!
// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards