cupperponie

Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 6 augusti 2015 16:15

   

Så här ser ponnysarna ut just nu. Fortfarande finns det en del fett kvar, speciellt på Durasell. Men mer muskler ska byggas och mer fett ska försvinna. I vinter/vår tänkte jag ta ett par nya kroppsbilder så får vi se om de har blivit finare i kroppen. Kanske blir svårt att se i vinterpälsen dock men man kan alltid försöka.

Av Cupper Ponie - 6 augusti 2015 10:00

Durasell har tappat en tand? Hände för några veckor sedan. Såg en dag att en framtand fattades. Men han har inga problem med att äta eller något sådant. Samt så är det vanligt att äldre hästar tappar tänder. Nu ser han mest rolig ut bara. Var lite orolig i början med sen så såg jag ett inlägg på facebook att det tydligen var vanligt. Är inte världsbäst när det gäller hästarnas tänder så ja. Och eftersom att Durasell äter som han ska så är det inte heller någon fara. 

 

Av Cupper Ponie - 6 augusti 2015 07:38

Pga tidsbrist hann jag inte skriva detta inlägg igår så det kommer nu istället. 

 

Som sakt blev det ett dressyrpass på Durasell igår. Tänkte rida på grusvägarna då han har mer fokus där oftast men han var bara krånglig. Istället skrittade och travade jag igång honom på grusvägarna innan det blev jobb för honom i hagen. Han var stökig och otroligt pigg, han försökte dra iväg i full galopp, gjorde skänkelvikningar istället för att svänga etc. Till slut när man väl fick han på plats gjorde vi en massa serpentinbågar och volter för att få han mer följsam. Gick hur bra som helst, dock försökte han fuska lite smått ibland men då fick jag helt enkelt ge tydligare signaler så han gör som han ska. Gjorde sedan lite svängar hit och dit men med välplanerade svängar så jag inte får för mig att svänga lite hur som helst, det blir ju inte så kul för Durasell. Travade sedan av honom med långa tyglar så han fick sträcka på halsen. Svettig som bara den var han och mina byxor var dyngsura av hans svett. Inte så mysigt om man säger så. Skrittade iallafall av honom en stund innan han fick gå ut i hagen igen. 


Gårdagens outfit fick bli rosa med lite blått, kan även tillägga att min ridspö är blått så pannbandet är inte det enda blåa i outfiten. Filten hade jag endast på när han skrittades och travades igång då han var ganska blöt i pälsen pga regnet. 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards