cupperponie

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 27 augusti 2015 20:45

   

Långsam, enkel promenad men det behövdes. Apasche var väldigt pigg medans Duracell var seg. Hm, tror han behöver komma igång med träningen igen så kommer han nog gilla promenader ;) Vi hade en del reflexer på också men vi synstes inte så mycket trots det. Träffade på ägaren när jag var ute och hon sa att vi syntes ganska dåligt så hon ska skaffa in mer reflexer samt jag själv ska ha reflexväst/jacka på. Så blir det ju nu när vi går mot mörkare tider. 


I morgon ska hästarna få longeras så de blir av med en del energi så är vi förhoppningsvis på banan i helgen igen!

Av Cupper Ponie - 27 augusti 2015 15:39

Förra veckan testade jag på en ny frisyr på Duracell, rent av en slump. Tänkte bara göra en vanlig inbakad fläta i svansen, precis som jag alltid gör. Men så fick jag ett sug på att göra en liten tvist. Så vid slutet av svansroten, istället för att fortsätta rakt ner, sneddade jag flätan. Blev helt klart nöjd över resultatet. Någon gång ska jag prova att få en sne fläta på båda sidorna, blir nog helgens pyssel. 

Bilderna är inte speciellt rättvisa men ni får nöja er med det lilla

Av Cupper Ponie - 27 augusti 2015 13:24

Efter ha varit sjuk sen i tisdags och har haft huvudvärk nonstop i två dagar börjar jag äntligen friskna till. Har fortfarande ont i halsen men det börjar släppa, nu kommer en del slem upp också. Mitt humör är även bättre. Igår ville jag bara sova hela dagen, så dåligt mådde jag. Runt 11 släppte min huvudvärk också som jag har haft ett tag. Troligen har kroppen kämpat en del med att bli av med viruset. Än så länge är jag på bättringsvägen iallafall, hoppas det håller sig på bättringsvägen också så jag blir frisk snart. 


Senare idag åker jag till stallet. Vet inte riktigt vad jag är sugen på att göra med hästarna, eller jo det gör jag, men orken vet jag inte om jag har. Får väll se när jag kommer dit. Velar mellan långpromenad eller tömkörning. Tror på långpromenad då jag inte vill anstränga mig nå värst mycket så länge halsen gör ont. Man vet ju aldrig om man skulle behöva anstränga sig när man tömkör, ibland behövs det och ibland inte. Är jag frisk i helgen tänkte jag iallafall tömköra hästarna en lång runda, tror de skulle gilla det efter ännu en lugn vecka. Hoppas på att komma igång med dom ordentligt nästa vecka iallafall.


Har än så länge kollat runt en del på youtube så det ska bli skönt att komma iväg till stallet sen. Troligen blir det inte någon skola i morgon heller men på måndag är jag förhoppningsvis tillbaka. Kommer nog ha en del att ta igen då men det är inget jag kan göra åt. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 27 augusti 2015 12:15

   

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards