cupperponie

Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 24 augusti 2015 07:07

Måndag: Hoppning på ridskolan, löprunda + mage där efter

Tisdag: Slutar halv 4. Ponnysarna tömkörs på grusvägarna. Ben + rumpa för min del

Onsdag: Skola tills 15:45. Ponnysarna får klättra i skogen. Cardio + HIIT för min del

Torsdag: Skola tills 15.00 Apasche tömkörs och Duracell rids. Tränar hela kroppen

Fredag: Skola tills 14.00 Duracell tömkörs och Apasche ska få hoppa. Ben + rumpa för min del

Lördag: Duracell longeras och Apasche tömkörs samt så får de ev hänga med på löprunda

Söndag: Apasche tömkörs/promeneras en lång runda och Duracell ska få hoppa. Tränar hela kroppen   

Av Cupper Ponie - 24 augusti 2015 06:51

Då är det ny vecka och jag är inte det minsta taggad. Har gärna helg några dagar till tack. Jag slutar 4 idag vilket suger. Så jag får skynda mig hem för att äta och fixa innan ridskolan. Borde man ens få sluta så sent på en måndag, liksom hallå? Vi hade ju nyss helg. Nästan så att jag vill bli smittad av min bror just nu så jag kan va hemma istället hehe. Hur som helst. Ridskola, hoppning står på schemat. Tror det kommer bli..intressant pass då ridskolehästarna har inte hoppat på hela sommaren. Förra veckan när vi hade markarbete hoppade hästen jag red på över bommen bara för att det var så kul. Efter ridskolan tar jag en löprunda och avslutar med lite mage. 

 

Hann inte berätta hur det gick med hästarna igår. Kortfattat kan jag säga att det gick kanon med båda. Arbetsvilliga var båda två. Rörliga och mjuka i kroppen. Supernöjd är jag och hästarna verkade det samma. Både jag och hästarna blev riktigt svettiga så under tiden jag tömkörde dom var jag bara tvungen att ta av mig tröjan, så varmt var det ute. Så där stog jag och tömkörde i shorts och sportbh. Jag var även kanske lite osmart under träningspasset igår. Har ju en förjävlig träningsverk i benen från i fredags. Så jag körde ett till benpass igår som gav mig en ännu värre träningsverk. Härligt.. Massa trappor i skolan också, men perfekt, det här kommer bli lyckat. 

 

Ska skriva lite inlägg så vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards