cupperponie

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 8 augusti 2015 16:38

   

Ska nu fortsätta redigera bilder så får ni se mer bilder längre fram

Av Cupper Ponie - 8 augusti 2015 07:28

God morgon! Nu är det äntligen lördag. Ska spendera min helg på bästa sätt innan en sista jobbvecka som börjar på måndag. 


Idag tar jag en tur till stan för att kolla runt på medeltidsdagarna och sedan runt 12 tror jag det var ska jag kolla på riddarspelen. Kameran följer med så jag hoppas på att man får fota. Alla ljud som går att ta bort på kameran är borttagna så allt för mycket störade ljud borde det inte vara. Vet inte hur länge riddarspelen håller på, kanske en timme eller så. Åker till stallet efteråt. Durasell tömkörs i hagen på volt, han ska få jobba på röstkomandon. Jobbade lite med detta redan igår och det gick så himla bra, hoppas på minst lika bra idag. Apasche tömkörs en ganska lång runda. Men utan krav då hans bett fortfarande är fört stort, vill inte riskera att det åker runt i munnen på honom allt för mycket. Mocka ska också göras. Annars händer inte så mycket idag, i kväll blir det ett ben och rumppass samt avslutning med cardio. 


I morgon blir det en ridtur på Durasell med Apasche på släp. Får de skritta och trava en stund iallafall. Efter det fortsätts Durasell ridas en stund tror jag för att jobba lite mer på dressyren om man säger så. Inte helt säker än. Apasche tömkörs, longeras eller tricktränas om han inte är allt för trött efter ridturen. Samt träning blir det sedan för mig på kvällen. 


På måndag börjar sista veckan med sommarjobb. Ska bli så skönt men måndagen efter det börjar skolan, inte lika skönt. Får njuta av det sista så bra det bara går. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards