cupperponie

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 15 augusti 2015 14:13

Hästgodis bakat, tränat, städat rummet och handlat. Det har jag hunnit med än så länge. Nu är det bara stallet kvar men dit åker jag inte förens lite senare ikväll. Det är ganska kvavt ute så jag väntar tills kvällen närmar sig. Hästgodiset blev riktigt bra, till och med jag gillade smaken på det. Hoppas nu hästarna också tycker om det så klart. Men de går ju med på det mesta så det blir nog inga problem. Att jag ens städade rummet är ju ett stort steg för mig. Drar gärna ut på tiden när det gäller att städa rummet. Dock håller det nog inte rent så länge då man har en katt som fäller året om och jag själv är väll inte så renlig av mig om man säger så. 


Dagens träningspass blev en löprunda runt stan. Tänkte träna hemma men den här gången ville jag ut o springa. Gick riktigt bra. Kämpade på hela vägen trots jag började må riktigt illa. Trodde jag skulle spy. Men skulle jag spy, ja då får jag väll spy men att ge upp gör jag fan heller. Ska försöka hitta lite roliga vägar att springa, tyvärr bor man ju i en liten håla så det finns inte så himla mycket. Att springa med hästarna är superkul men jag är inte ett stort fan av att springa på grus. Får typ dra in mot kyrkan för att komma till asfalt. Hade faktist tänkt att dra ut på en löprunda med ponnysarna i morrn. Men mer om det sen. Mår fortfarande illa, troligen är inte min mage helt 100 just nu. Ska ta det lugnt ett tag och sedan om det känns bättre kanske det blir ett till träningspass. 


Passade på att handla lite efter springrundan. Frusna jordgubbar, naturgodis, vanilj och hallonkvarg fick följa med hem. Naturgodiset är redan slut, men jag tog ganska lite så det skulle inte hålla så länge än då så. Nu ska jag bara ta det lugnt, dricka massa vatten och läsa någon spännande bok så får vi se när jag kommer iväg till stallet. Vi hörs!

     

Av Cupper Ponie - 15 augusti 2015 12:08

 

Recept:

5 dl havregryn

2,5 dl vetemjöl

2 dl ljus sirap

1 äpple (Kan även bytas ut till tex morötter)


Blanda ihop havregrynet, vetemjölet och sirapen. Riv äpplet och krama ut så mycket saft det går så smeten blir fastare. Blanda ihop alla ingredienser och förbered en ungsplåt med bakplåtspapper. Forma sedan smeten till vad du nu vill. Lägg in det i ugnen på 180 grader i ca 15 minuter eller tills det är gyllenbrunt. Låt det svalna och sedan är det klart. Obs! Eftersom att det innehållet vetemjöl bör hästen ej få för mycket annars kan den få kolik!

 

Av Cupper Ponie - 15 augusti 2015 07:34

God morgon! Det är lördag och det är otroligt dimmigt ute. Sommar var det ja.. Men förhoppningsvis kommer sommaren under dagen. Idag hade jag tänkt hinna med en del grejer. Dammsuga mitt rum, träna och baka hästgodis innan stallet. Hittade en recept jag skulle vilja testa och hästarnas hästgodis börjar ta slut. Då blir det ju perfekt med hemmagjort godis. Hästarna ska få motioneras i kväll ifall det blir för varmt under dagen. Tänkte ta en ridtur på Durasell. Han ska få jobba i en backe. Skritta på backen ca 7 gånger, trav 4 gånger och galopp 3 gånger. Apasche ska tömköras en ganska lång runda, typ mot kyrkan, ev lite längre. Kommer han nog tycka är superkul. Innan jag åker hem från stallet tänkte jag bara mysa och pyssla om hästarna, ev trickträna om hästarna gillar hemmagjorda godiset. 


Sommarlovet är snart över. Asså va? Känner mig stressad av att bara tänka tanken. Är inte minsta lilla redo för skolan. Jag börjar som sakt årskurs 9 vilket betyder att nationella prov väntas. Stress, stress och ännu mer stress. Nu har jag iallafall inte massa rester som måste göras så förhoppningsvis blir det lite lättare i skolan för mig. Men jag är fortfarande rädd att jag antingen kommer försöka för lite- som leder till massa rester- eller att jag försöker för mycket- som leder till att jag går in i väggen-.

Skolan skrämmer mig, att de har så mycket rätt till att ge oss massa prov, läxor, hemprov etc etc utan att ens tänka på att vi är mänskliga. Det är så himla självklart att många får ångest, blir stressade, går in i väggen etc pågrund av skolan. Suck.. Behövde bara skriva av mig lite. 


Dags för mig att göra lite nytta. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards