cupperponie

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Cupper Ponie - 22 augusti 2015 10:09

Idag väntas fotografering, stall och träning. Har segat en del nu under morgonen, har inte gjort minsta lilla nytta. Men ibland behöver man sådanna dagar. Är riktigt trött idag då jag kom till sängs sent igår. Har även träningsvärk i benen efter gårdagens träningspass. Tänkte köra ett benpass idag men man ska ju helst ha minst en dag mellan varje benpass. Trodde inte att det skulle bli så kämpigt för mina ben men jag hade väll fel. Får bli yoga och mage istället så kör jag dagens benpass i morgon istället. 


Hade tänkt att tömköra Apasche och Duracell idag men Duracell får nog ridas istället. Märkte igår att han behöver trimmas lite mer i dressyren så det ska göras idag. Ev tömkörs han senare om det skulle hinnas med. Kameran hänger som sakt med också. Tänkte fota en del natur och även kossorna längre bort som jag har sakt tidigare. Självklart kommer lite bilder på hästarna också. Ska testa lite nya grejer med kameran etc, ska bli spännande. 


Om jag hinner ska jag ev köpa en kalender. Tänkte köpa något simpelt och sedan styla den lite hur jag själv vill. Får se om jag lyckas med något bra. Hoppas på att få min sista lön också när nu den kommer, har liksom ingen aning. Men när det kommer så ska jag köpa lite nya kläder, skulle behövas ganska så omgående. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 22 augusti 2015 09:16

 

Januari 2015

 

Augusti 2015

 

Ser ni någon skillnad? Inte så lätt att se skillnad pga hans vinterpäls på översta bilden men han har blivit mycket finare i kroppen. Mindre fett och mera muskler. Lättare att se irl att han har musklat på sig en del. Självklart kan han nog bli smalare men inte så mycket då han är grov av sig. Men mer muskler kan han helt klart få. Och inte bara hans utseende är mer muskulär, hans temperament är mycket bättre. Han är piggare, arbetsvilligare och har bättre uthållighet. Ska bli spännande o se hur han ser ut om några månader!  

Av Cupper Ponie - 22 augusti 2015 09:00

Duracell är smart, han kan klia sig själv på benet ;)

Efter ett svettig dressyrpass igårkväll passade Duracell på att klia sig om benet. Ganska skönt att jag behöver klia ponnysarna på vissa ställen när de ändå kan själv. Njöt verkade han iallafall göra!

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards