cupperponie

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Cupper Ponie - 1 december 2014 16:00

Jag tänkte visa min lilla hörna där alla mina träningsgrejer finns. Vill bara obervera att allt inte finns med på bilderna då bl.a några enstaka plagg var i tvätten när jag tog bilderna. 

 

Här har vi allt i ett! Som ni ser här nere, trampmaskin/gåmaskin som jag använder som uppvärmning, har själv märkt att det funkar bättre när jag har värmt upp på den. Sedan har vi 2 par skor, röda är ute och blåa är inne. Snart ska nya uteskor köpas då de börjar slitas. I vinter ska även ett par Ice Buggs köpas. Sedan har vi lila träningsmattan som används väldigt ofta. Dock ska en ny skaffas då den glider runt hela tiden. Ovan har vi kläder och hantlar, har för mig att de kallas hantlar, rätta mig om jag har fel!

       -Klickbara bilder

Närbilder på skorna och gå maskinen.

       -Klickbara bilder

Kläderna. Byxer i en hög, tröjor i en hög och bh:ar i en hög. Både långärmade, kortärmade och linnen finns i tröjhögen. I byxhögen finns långa, korta och 3kvarts byxor. Alla byxer, tröjer och bh:ar är ej med då de skulle tvättas. Samt underställ finns i högarna.

       

Här har vi närbild på mina lätta hantlar och tyngre som man kan ha olika vikt på. Samt lite närbild på underställ och bh. Först och främst använder jag de lätta hantlarna då de är lättast att hantera med men de tyngre ska jag börja använda lite oftare. 


Där har ni en liten bild över min hörna. Mer kommer köpas in längre fram, tex träningsboll, ny matta osv. Men detta är helt klart en bra början.

Av Cupper Ponie - 1 december 2014 13:55

Cyklade hem från skolan vid 1 tiden då jag fick en hemsk huvudvärk tidigare idag. Huvudvärken blev bara värre och jag kände mig helt borta. Så hem fick det bli. Så jag tar det lungt, kollar några avsnitt jag har missat från SIHS och äter glass. Tror det är feber jag har men inte säker. Några stycken i min klass är sjuka och en av dom gick hem tidigare idag så det är väll något som är pågång. Ska vila ut och sedan ikväll får vi se om jag åker till ridskolan. 


På syslöjden idag gjorde jag ett skritt/ländtäcke till ponnysarna, först och främst Durasell tror jag nog. Då jag är osäker på måtten ser den ut att mer passa Durasell än Apasche. Samt att den är rosa, Durasell är bög och ska ha rosa medans Apasche ska ha ljusblå/turkos. Typ så. I morgon får jag väll helt enkelt prova den på honom så får vi se. Inte för att de behöver täcke men prydnad kan man väll säga. Det är inte så tjockt heller och när det blir blött om pälsen är det nog skönt att ha tex en filt under  tömkörningsgjorden så det inte riskeras för skav. Vi får väll hoppas på att den passar! Om den passar ska jag se till att jag även mäter Apasche så får han en likadan i blå. Tänkte även prova göra ett par lindor i rosa till Durasell och ett par i blå till Apasche. Har även tänkt att prova, om jag hinner innan jullovet, göra en sadelgjordstunnel till dom. Vi får se om jag gör Durasells rosa och fluffig så får Apasche ha vit fluffig då fluff i blå finns inte. Vi får se vad jag hittar på helt enkelt! Kanske blir så att jag fixar tygerna bara och tar med det hem så kan jag sy hemma. 


Nog om det! Har några inlägg som är sparade i utkast, måste bara börja skriva dom. Om jag orkar kommer lite inlägg under dagen så vi får väll hoppas på att det blir bättre. Juste! Kom på att jag inte har visat regnbågsfluff luddet jag gjorde till Apasche! Får fixa bild på det i morgon om det inte har hunnit bli allt för mörkt. Ni har fått en liten sneak peak från tidigare inlägg, men om ni har missat den får ni den här nere. Hoppas ni har en bättre dag än jag!

 

Av Cupper Ponie - 1 december 2014 07:19

Kan ni fatta att det redan är första december? Jag kan inte. Var tog året vägen? Tänk att om två veckor blir jag äntligen 14, och några veckor efter det blir nästan alla i min klass 15. Men, men, man vänjer sig att fylla sent. Tyvärr är det måndag idag alltså börjar skolan efter en halvbra helg. Måste snart bege mig till skolan, hoppas inte kedjan på cykeln hoppar av igen dp den behövs spännas. Efter skolan ska jag till ridskolan och plugga senare ikväll.


Gud vad kort detta inlägg blev, men har inget mer att skriva så aa.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards