cupperponie

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Cupper Ponie - 26 december 2014 20:17

Tog en ridtur på Durasell idag. Pgr av att det började mörkna när jag kom till stallet kände jag inte för att ta en lång tömkörningsrunda. Så tränset och tyglarna på och sedan promenerade vi iväg till stubbåkern. Då det är halt på vägen känner jag inte för att rida runt där, alltså blir stubbåkern ett bra allternativ. Skrittade en stund på långa tyglar och kortade lite granna efter en stund. Jobbade mest på att han skulle vara avslappnad och följsam. Hade nästan långa tyglar då jag vill att han helt enkelt ska få gå fritt men samtidigt följa mina hjälper så han vet vart han ska- Om någon ens fattade vad jag menade? Travade sedan liten stund, kanske två-tre minuter helt och hållet. Pigg och glad var han så det gick ju väldigt bra om jag ska säga det själv. Skrittade sedan ut från stubbåkern. Hoppade av och promenerade vägen tillbaka. Durasell hade fortfarande energi så vi travade en liten stund då mina tår ändå höll på att frysa bort helt. 

Är nöjd med den lilla turen vi gjorde idag. Rider han inte så ofta men jag märker ändå mycket framsteg efter varje tur.

 

Busade sedan en stund med Apasche i hagen innan jag åkte hem. I morgon tänkte jag tömköra Apasche med Durasell bredvid(troligen lös) In på grusvägen som finns en bit efter kyrkan. Kanske klättra liten i skogen också. Vi får se helt enkelt! Hoppas på att de blir lite svettiga efter iallafall. Inte så bra om de är för svettiga nu på vinter. Blir bättre i vår när de verkligen kan kämpa på ordentligt ;)

Åå, älskade sommar. Ingen kyla, ingen snö, inge vinterpäls på ponnysarna så de ser fetare ut än vad de är. Vill ha sommar NU. Tur våren närmar sig för varje dag.

 

Av Cupper Ponie - 26 december 2014 18:42

Som ni visste så skulle jag iväg redan igår till E-tuna. Men planerna blev ändrade så vi bestämde att åka till Västerås idag istället. Sedan såg vi att objektivet jag skulle ha inte fanns i lager i Västerås. Och då fick det bli E-tuna iallafall. Det var två stycken objektiv jag hade att välja mellan. Den jag först och främst ville ha var lite dyrare än den andra men båda var typ samma sak- bara inte samma märke. På något sätt blev det den liten dyrare mitt nya objektiv! Har tyvärr inte hunnit fota objektivet då direkt efter E-tuna åkte jag till stallet och sedan hem och tränade. Däremot har jag hunnit prova den lite. Tyvärr är ljuset så dåligt inne och det blir inte bättre i kolsvart mörker utanför. Så i morgon innan stallet ska jag prova fota med den liten. Nu hoppas jag på att objektivet är otroligt bra för då kommer jag sedan i framtiden, typ i vår, fota tävlingar. Hur kul? Samt även ännu bättre bilder på ponnysarna. Yey! Har 30 dagars ångersrätt så jag får allt passa på och kolla igenom objektivet så jag inte ångrar mig för sent. 


På Söndag tänkte jag försöka prova fota hästarna med nya objektivet. Får vi se om det är någon skillnad där med. Vilket det nog också är. För vet ni vad? Detta objektiv kan nå 70-300 mm. Förstår ni hur långt den når? It's so amazing! Bilder som är taget med objektivet kommer ni nog snart få se också. Måste bara ta bilder med den först ofc ;)


Btw, har eran dator någonsin tippat och sedan ramlat på eran näsa? Hände mig nyss. FYFAN vad ont det gör!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards