cupperponie

Alla inlägg den 22 december 2014

Av Cupper Ponie - 22 december 2014 20:07

Go kväll på er! För någon timma sedan kom jag hem från ridskolan.

 

Idag började jag med ett träningspass, som inte gick nå vidare. Hann mest bara starta innan jag fick kramp i magen. Inte för att jag typ har jobbat bra utan för att jag har mens. Orkade knappt göra något så jag la av ganska snabbt efter. Istället satt jag framför tv:n under en filt med varm choklad och hoppades på att det skulle kännas bättre. Det gjorde det också. Farsan kom sedan förbi och eftersom att jag inte hade ont längre kunde han köra mig till stallet. Men så fort jag kom dit fick jag mensverk, igen. Så planerna blev ändrade helt enkelt. Istället för tömkörning blev det en promenad i väldigt slö takt. Orkade knappt gå, så illa var det. Efter ha promenderat en stund släppte det äntligen och då gick vi i snabbare takt. Ponnysarna verkade uppskatta det då de är vana med att gå fort med mig. Men de förstog nog att jag hade ont först för de, speciellt Apasche, visade lite mer ''tröstande'' beteénde. När vi sedan kom tillbaka till stallet blev det trickträning för Durasell. Super duktig var han samt så verkade han gilla när vi busade runt. Dock ramlade jag på rumpan när vi sprang runt. Garvade som bara den. Efteråt gosade jag lite extra med Apasche och värmde mig i ligghallen. Började frysa rejält medans jag väntade på mamma. Så jag stannade i ligghallen med ponnysarna som gav mig sällskap. Mys pys!


När mamma kom sedan bytte jag om samt åt osv innan jag åkte till nästa stall. Red då ridskolans nordsvensk idag. Valde att rida barbacka, de i min grupp tyckte dock att jag var galen. För när vi har gymkana så blir den hästen otroligt taggad och bockar hejjvillt. Han bockade med mig några gånger. Ramlade jag av? Nej! Var jag nära på att ramla av? Nope. Allt handlar om balansen. Har man inte tillräkligt med balans är det ju självklart man ramlar lätt av. Hur som helst! Jag är super nöjd över det vi gjorde. Dock förlorade mitt lag med 5-0. Haha bra gjort eller vad? Dock vet jag en av anledningarna över att det gick så dåligt. Tänker dock inte nämna någonting. 


Efteråt handlade jag och mamma. Nu sitter vi framför tv:n och jag ska fixa en varm choklad strax. Förberedning för sängen snart också.

 

Av Cupper Ponie - 22 december 2014 19:39

Nya bilder! Eftersom att jag tycker det både är kul att fota och för att det är kul med nya bilder till bloggen som är fräscha och nya ska bilder ofta fixas. Filma hade jag även tänkt! Mamma kommer vara snäll och följa med ibland för att hjälpa till när jag ska fota vilket är toppen bra. Ska försöka få bilder/filmer när jag tricktränar, tömkör osv.


Åka pulka! Detta ska jag försöka göra. Beror på om det blir tillräckligt med snö. Film eller bilder på det skulle också passa bra.


Vila upp mig! Har stressat så mycket den senaste tiden vilket inte alls är bra. Men nu när jag har några veckors lov ska jag ta vara på tiden. Inte stressa, ta allt i min takt. Samt sova ut ordentligt tills jag är vanliga jag igen.


Kämpa ännu mer med träningen! Pgr av skolan har jag inte hunnit träna så mycket jag vill. Så detta ska allt sättas igång igen. Eftersom att vi inte har hunnit köpa ice-buggs till mig än får jag försöka ta löprundor när det inte är nå snö och is på marken. Annars blir det gymma inne mycket och förhoppningsvis kan jag även börja på gymmet snart. När jag inte har mens blir det kanske bad då och då. Tack vare att jag inte kommer ha nå mer mens detta lov från och med på torsdag kör jag gärnet.


Ta vara på lovet! Inte slöa och känna när skolan börjar igen att jag inte har hunnit med någonting.

 

Av Cupper Ponie - 22 december 2014 09:03

 

Fick en ganska bra bild på hästarna igår när de busade. Durasell är ganska duktig på att komma för nära Apasche's rumpa. Och Apasche hatar när Durasell kommer med näsan i rumpan.Klart blir det bus då för Durasell ville ju retas ofc. Durasell ser ut som typ en hårdrockare haha men Apasche ser ut som en kamel i ansiktet. Brukar kalla han för kamelen då han är duktig på at se ut som en kamel i ansiktet hehe.

Av Cupper Ponie - 22 december 2014 08:27

God morgon! Sovit gott? Det har jag iallafall. Fast när jag vaknade var jag hes som bara den. *Host* Målbrottet *Host*. Ska snart upp och äta frukost är det tänkt. Träning efter det är också tänkt. Åker kanske till ponnysarna idag men det beror på om pappa kan köra. Mamma jobbar och kommer inte hem förns mellan 2 och 3. Och vid halv 5 ska jag till ridskolan. Idag är det lekar som gäller. Ska rida ridskolans nordsvensk, får vi se hur det går då han är seg av sig men när vi håller på med lekar är han alltid taggad och pigg. 


Jag hoppas iallafall att jag kommer iväg till ponnysarna innan ridskolan. Hade isåfall tänkt att tömköra Apasche så får Durasell hänga med lös bredvid. Tror det blir en tur på grusvägen som finns efter kyrkan och sedan en väg in mot kyrkan igen. Blir en bra runda tycker jag. Ska nog sätta bjällorna på Apasche också. Kommer jag inte iväg idag får jag göra detta i morgon istället.


Har lite planer som ska försökas göra under lovet. Berättar planerna senare idag!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards