cupperponie

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Cupper Ponie - 7 december 2014 19:33

Hej hej! Har precis kollat klart på Svenska Hollywoodfruar. Haha, gud, fattar inte att jag kan kolla på det där. Gunilla är ju bara för, ja hur ska man säga? Undrar om hon har levt under en sten ett tag.. Hur som helst! Plugget är färdigt och hästarna är färdiga. Efter jag hade pluggat en stund på morgonen åkte jag iväg till stallet. Trotsade regn, blåst och kyla och tog en långpromenad med ponnysarna. Durasell fick hänga med lös, gick hur bra som helst. Tog skogsvägen till kyrkan och sedan in mot ett ställe där två kompisar bor. Träffade en av dom som skulle cykla iväg. Lite kul att träffa henne trots vi går i samma klass haha. Hon skulle cykla iväg till ett stall med en kompis som också går i min klass. Kollade lite vart de cyklade iväg, jag hängde med typ. Följde deras cykelspår och helt plötsligt var vi någonstans jag aldrig varit. Men när vi kom fram till en korsning hittade jag en väg jag kände igen. Så jag tog den vägen tillbaka. Tog sedan skogsvägen tillbaks. Trots ponnysarna ville äta då och då gick det ganska bra trots allt. Durasell hängde med hur bra som helst, han sprang gärna lite framför mig och Apasche ibland. Apasche blev dock trött efter ett tag så han hamnade lite bakom. 


Efter stallet skulle jag och mamma handla lite. Så då gjorde vi det, sedan hem och plugga. Det var väll typ det enda som hände efter stallet. 


Tänkte berätta lite om mina planer om det här med vintervila osv. Nästa vecka ska båda ponnysarna få gå ganska lugnt. Promenader, trickträning eller vila. Tror båda kommer uppskatta det efter allt slit de senaste månaderna. Men veckan efter det blir det hårdträning igen så båda är nog ganska pigga till jullovet. Efter jullovet kommer de nog få någon lugn dag då det verkligen kommer få jobba hårt. Men båda vill ju jobba så mycket som möjligt har jag själv märkt. Att promenera/vila är ju inte det roligaste hela tiden. Men båda förtjänar det helt enkelt. Samtidigt som det är hårdträning under lovet kommer vi alla tre tycka det är otroligt kul, har tänkt prova lite nytt om snön kommer tills dess. 


I morgon är det skola igen. Men jag ska först till tandläkaren. Dra ut en tand, och efter det tillbaka till skolan. Efter skolan åker jag till ridskolan samt tränar före/efter ridskolan. Blogga ska jag försöka hinna, har några inlägg som ska försökas skriva, dock sitter de långt bak i bakhuvudet vilket gör det svårt att komma ihåg. Får väll se om jag kommer på sen. Nu tar jag och avslutar min dag framför Youtube och sedan en dejt med sängen.

 

Av Cupper Ponie - 7 december 2014 08:58

Då var det söndag igen då. Fy vart fort allt går. Jag har haft ganska fullt upp och därför har bloggen varit väldigt tom. Tyvärr kommer den få vara tom idag också, mycket i skolan tyvärr. Det regnar ute också så det passar bra ta ta fram plugget och hoppas att det ger sig snart så åker jag till hästarna senare idag. Vi får se hur det blir. I morgon börjar även sista ''riktiga'' skolveckan, för veckan efter så är det annat som händer. Så skönt för att då slipper man läxor och sådant skit. Längtar efter jullov, speciellt tills nyår för då är det nära tills det går det mot varmare tider. Men lovet kommer jag helt klart ta vara på. Stallet för det mesta. Sen får vi väll se om det kommer någon snö. who knows. 


I morgon ska jag till tanläkaren för att dra ut en tand så ingen skola på morgonen. Vi får se när jag är färdig. Har ridskola i morgon också sen på kvällen så ponnysarna får vila som de gör varje måndag. Jag ska försöka bli klar med allt plugg så fort som möjligt idag så jag även hinner med att blogga. Ska fixa lite snacks och senare kanske jag ger er recept på ett snacks. 


Igår fick hästarna mest bara springa av sig. De hade så mycket energi så efter en långpromenad fick de springa ett tag. De vart väldigt svettiga efter och flosade som bara den. Tog sedan en promenad med dom igen så de gick ner i varv samt lät de äta lite gräs. Tricktränade båda en liten stund, mockade och sedan avslutade med att klia på deras favvo ställe. Nöjda pollar helt klart! Solen kom även fram under gårdagen så det var så mysigt att vara ute med bebisarna. 

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards