cupperponie

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Cupper Ponie - 21 december 2014 16:15

Av Cupper Ponie - 21 december 2014 14:28

• Apasche är 2 år äldre än Durasell

• Durasell är 16 år(17 år 2015) och Apasche är 18 år(19 år 2015)

• Apasche är rena katastrof ponnyn när Durasell drar ifrån honom. I hagen kan han springa och gnägga så mycket att han skakar

• Durasell är däremot hur lugn som helst. Han kan stå kvar på samma ställe tills jag har kommit tillbaka med Apasche

• Durasell är livrädd för brunnlock

  

• Apasche brukar ha svårt att få fram sitt gnägg så ibland hör man bara ett litet pip

• Apasche slickar på mina kläder hela tiden

• Durasells ser otroligt sur ut när han är koncentrerad

• Durasell rullar alltid i skiten

• När jag mockar kommer alltid båda ponnysar och kollar vad jag håller på med

• Durasell vällter nästan alltid skottkärran när jag mockar

 

• Ibland kan jag hitta hästarna långt ifrån varandra i hagen hur lugna som helst

• Och ibland kan de springa som galningar för att de inte hittar varandra Så stor är inte hagen direkt..  

• Alltid när jag kommer till stallet ser jag en liten Durasell i ligghallen titta ut för att hinna hällsa på mig innan Apasche gör det

• Apasche går alltid på toa i hagen när han ser att jag kommer så han slipper gå på toa under arbetet

 

Av Cupper Ponie - 21 december 2014 14:18

Eftersom att jag bara tänkte trickträna ponnysarna så passade jag på att ta med min kamera. Solen var ju framme idag igen så bilderna blev väldigt bra. Samt att det var skönt med sol, blir så pigg av det! Började med Apasche. Tog det ganska lugnt med honom. Busade runt lite i trav och gjorde nå enstaka trick. Trots han inte tycker det är lika kul med trickträning osv som Durasell gör var han väldigt nöjd över att få göra något annat igen. Avslutade sedan med att ta bilder. Och nej, jag borstade han inte denna gång så inga kommentarer om det tack!


Sedan var det Durasells tur. Han höll jag på längre med just för att han tycker det är så kul. Tränade på spansk skritt, skänkelvikning och snurr. Har hittat, lättare sakt, Durasell har visat mig andra sett att få fram tex skänkelvikning. Toppen kul när han visar att han faktist vill. Tog även en kort promenad så fick han hänga med lös som vanligt. Han blev tyvärr rädd för något så han sprang iväg men jag hann ifatt han och sedan lugnade han sig. Tog bilder lite när som helst på honom. Samt tänkte han hällsa på en kisse vi träffade på vägen. Men kissen vart rädd så Durasell blev lite ledsen när kisse sprang iväg. 


Bilderna från dagen kommer som sakt lite när och var i inlägg!

 

Av Cupper Ponie - 21 december 2014 08:25

Just nu går det verkligen dåligt att sova. Går och lägger mig tidigt för att jag är trött som bara den och vaknar runt 8 tiden och har svårt att somna om för att jag inte är trött. Men när jag väl drar mig ur sängen är jag dödstrött igen. Och att jag både har mens och förkylning gör allt bara ännu värre. Skulle nog behöva sova flera dagar i streck för att bli ''vanliga jag'' igen. Skolan har verkligen tagit kol på mig. Är så trött att jag knappt orkar till stallet och då är det verkligen illa.


Men jag tar mig till stallet runt 10 halv 11 tiden. Tänkte trickträna Durasell samt busa lite på grusvägen. Apasche tänkte jag också trickträna lite granna på grusvägen. Han och jag har våran stunder vilket har gjort att vårat band har blivit sakta svagare. Men igår började vi jobba upp den igen, tyvärr var Durasell med och drygade runt. Så idag ska Durasell få stanna i hagen så är det bara jag och Apasche. Tror det kommer ge otroligt mycket. 


Efter stallet är det tänkt att jag ska träna igen. Har ju skippat träningen nu i två dagar pgr av mens. Men vi får se, tänkte iallafall prova idag så får vi se hur det känns senare. Ska även köpa bär så jag kan få en smoothie ikväll :3

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards