cupperponie

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Cupper Ponie - 14 december 2014 18:18

Gissa vad jag skriver med, om ni chansade på min IPhone 5 hade ni rätt! Gillar mobilen starkt. Känner mig taggad på att uppdatera mer på instagram och även uppdatera genom mobil när jag inte har tillgång till datorn. Grymt va?

Just nu försöker jag förstå en fråga på mitt hemprov men det går verkligen inte!! Varken jag eller mamma fattar. Skiten ska in på tisdag kväll så detta blir ju intressant. Will i make it?

Btw så tömkörde jag Apasche i ca 2 h i förjävlig halka. Ville inte ut i den halkan nå mer så jag avslutade med att båda fick springas av i hagen en stund. Båda verkade trötta så det var iallafall positivt!

Is

Av Cupper Ponie - 14 december 2014 09:45

 

Jag tog denna bild tidigare idag. Utanför våran lägenhet så har vi en står vattenpöl som aldrig går bort. Trots plusgrader var den någolunda frusen. Hade jag trampat på den skulle den dock nog gått sönder. Längtar tills jag kan ta bild på riktig is om ni fattar. Inte mesig is som går sönder av minsta lilla utan hård, typ riktig is. Ska bli kul att fota bl.a snö och vattendroppar också. Men som sakt, beror på om det äns blir nå snö i år. Iallafall tillräkligt mycket snö, så lite som det är nu går det knappt att fota skiten. 

Har tagit lite fler bilder från idag, visar de senare!



Av Cupper Ponie - 14 december 2014 08:08

Var helt frisk en vecka och vad hände sen? Jo jag blev så klart sjuk igen. Smått ont i halsen samt väldigt hes. När jag vaknade kändes det som att någon har bankat på mitt huvud hela natten. Så nu på morgonen dricker jag varm choklad och piggnar upp så jag orkar iväg till stallet. Hade inte tänkt att missa att motionera hästarna idag då de nu ska få komma igång igen efter en lugn vecka. Hade tänkt att Apasche ska tömköras en viss runda bort om kyrkan. Durasell ska få ta liknande runda tänkte jag. Båda ska få jobba mycket trav men Durasell ska även få galoppera lite smått. Det får bli skogsvägen till kyrkan, orkar inte med alla bilar då förarna aldrig kan sakta ner. Har hänt tidigare att Durasell har blivit rädd och nästan gått in i en bil. Samt Apasche hoppar till då och då. 


Efter stallet blir det plugg i några timmar. Har ett hemprov som ska in på tisdag. Varför har man ens hemprov? Samt så ska jag och mamma pilla lite med våra nya mobiler. Jag har bestämt mig för den guldiga än så länge, kanske ändrar mig sen. Just nu är båda mobiler på laddning, sen ska vi fixa lite annat. 


Nu ska jag kolla vidare på bloggar, vi hörs sen!

  

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards