cupperponie

Alla inlägg den 25 december 2014

Av Cupper Ponie - 25 december 2014 19:04

Är lite smådöd efter dagens träningspass ska ni veta! 

Hittade en yt kanal som var väldigt intressant. Kollade 3 videos och sedan körde jag igång. Det var mycket fokus på rumpa, ben och mage inom de tre videos. Första delen var rätt lätt men sedan när jag kom till andra videon blev jag otroligt svettig. Gud vad jag kämpade! Sedan var det ju sista videon och den var verkligen värst, den var HEMSK på ett bra sett. Kunde knappt böja mig ner utan att skaka i alla mina kroppsdelar efter passet. Svettades som bara den men gud så nöjd. Jag kommer fortsätta använda denna yt kanal några dagar till och sedan, om jag är nöjd, tipsar jag om kanalen helt klart!

 

Nu till dagen i stallet! Nästan -10° ute när jag åkte. Burr så kallt! Hämtade Durasell så gick han och jag direkt till stubbåkern. Där fick han vara lös då han är så duktig att vilja följa med mig vart jag än går. Busade sedan runt där med honom. Skritt, trav, galopp. Tricktränade även lite och han är ju bara för bra! Önskar man hade haft kameran med och filmat. Skulle nog kunna tro att förarna som åkte förbi var väldigt imponerade över det jag och Durasell höll på med. Lite glädje skutt kom det också när vi ändå höll på. Skrittade sedan tillbaka till stallet med honom när det verkligen gick super bra och han hade blivit av med lite energi. Hämtade sedan Apasche. Apasche är en liten gnällspik när det gäller att bli själv, så idag tränade vi helt enkelt på att han skulle vara lugn under promenader, när då inte Durasell är med. I början gick det helt okej. Men sedan när vi kom en liten bit blev han tokig. Tänkte springa tillbaka till stallet samt gnäggade som bara den. Så jag fick han att tänka på annat och då blev han avslappnad och lugn. Nå litet gnägg någon enstaka gång men så stor skillnad från innan. När vi sedan gick tillbaka mot stallet var han hur lugn som helst. Kunde till och med trava med honom utan att han blev hetsig eller försöka springa iväg. När vi sedan kom tillbaka till stallet fick han så klart godis. Det förtjänar han helt enkelt. Att han är hetsig i hagen är en sak men på promenader så ska han vara lugn helt enkelt. Avslutade sedan med att mocka ligghallen innan jag åkte hem.

 

Nu väntar jag på mamma som ska komma hem efter ha lämnat brorsan i kungsör. Ska kolla på en film. Perfekt avslut på dagen! 

 

I morgon åker jag till västerås och handlar. Efter det åker jag sedan till stallet. Mer om morgondagen i morgon! 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards