cupperponie

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 19:00

2014 har dragit förbi otroligt snabbt, inte långt kvar tills detta åt är slut till och med. Så vad har hänt detta år? I början av detta år var totalt förjävligt. Jobbigt i skolan, jobbigt hemma, ALLT var verkligen jobbigt. Men tillslut var det äntligen sommarlov och jag kände mig redan taggad att börja 8:an. På bara några timmar hade jag ändrat inställning. Allt som jag var efter med i skolan ska fixas innan jag slutar 8:an samt hela jag mår toppen bra. Dagen efter skolavslutningen gjorde jag ännu en förändring, jag började träna. Från att tycka idrotten på skolan är otroligt jobbig och tråkig till att bli löpare. Tänk vilken vändning. Hela sommarlovet sprang jag på mornarna samt gymmade hemma. Under sommarlovet höll jag även på hos hästarna då och då. Men då höll jag bara på med Apasche, ni som har följt bloggen från början vet varför. Bloggen skapades i Augusti samt skapade yt kanal. Trodde jag skulle tröttna fort men så blev det faktist inte. Efter ett tag fick jag ett ordentligt bloggsug. Under hösten började jag även hålla på med Durasell. Han har blivit tryggare, smalare och piggare vilket är så kul. I början gillade han inte alla krav jag gav honom men nu går han med på det mer och mer. Jag lärde Apasche och Durasell skänkelvikning. Lärde sedan Durasell spansk skritt, backa och skaka med huvudet. Hästarna fick börja gå på medicin då de fick en hämsk astma. Nu märks den knappt. Tidigare i höstas/ sent i sommras när jag började 8:an gav jag verkligen gärnet med mitt skolarbete. Bättre betyg samt inte lika mycket uppgifter kvar från 7:an. Några uppgifter kvar som ska fixas innan jag slutar 8:an och sedan är jag med i matchen helt och hållet. Mitt och hästarnas band blev starkare och starkare, så båda är som mina bästisar. Vart jag än går följer båda med. Senare på hösten fick jag även min första systemkamera. Så nöjd. Ju bättre bilder ju mer taggad blir jag till att blogga.

 

Detta år hade en förjävligt dålig start men ett grymt avslut. Nästa år hoppas jag på att bli ännu bättre. Otroligt roliga saker hoppas jag på att få göra innan 2016. Mitt liv är nu toppen och nästa år blir ännu bättre. Någon mer som är taggad till 2015? Jag är iallafall!

                                       

Klickbara bilder!

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 17:01

         

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 16:20

 

Garvar åt den här bilder åter igen, Durasell ser såå fet ut, orkar inte längre :') Något smalare är han annars men just på denna bild är han så fet.

25% Enhörning 50% Köttbulle 10% Kanin 25% Ponny


Av Cupper Ponie - 13 december 2014 16:06

    

Apasche har verkligen små fluff-öron nu när vinterpälsen är på. Super gosiga och super snuttiga. Men hela han är en stor pälsboll. Han ser dock fortfarande väldigt fin i hullet men mycket finare är han under vinterpälsen. Längtar tills i vår när pälsen åker av så ska vi allt få se hur han verkligen ser ut. Durasell kommer nog fortfarande va någolunda tjock men mycket finare i vår. Eftersom att han är så kraftig, typ kallblods-stil, så kommer han ju inte riktigt vara lika smäcker som Apasche, iallafall inte på samma sett. Någon mer som har riktiga fluffbollar till hästar på vintern?

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 16:04

 

Apasche kanske ska bli dressyrhäst ;)?

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 15:36

Blev en promenad med båda ponnysar först. Leta även efter ett ställe som de kan stå medans jag fotar. Valde att stå vid en grusväg med fin snö i bakgrunden. Belive it or not, men snön kom i natt, dock väldigt lite, gräset synns fortfarande. Gick hur bra som helst att fota dom. Båda var stilla och visade för det mesta deras gulligaste sida. Dock blev sedan Apasche otroligt distraherad så han var påväg att springa iväg. Men jag såg på honom att snart drar han iväg så jag tog tag i grimmskaftet och såg till att han stog stilla. Kollade sedan vad det distraherande kunde vara. Visade sig att två stycker tjejer var ute och red sina nordsvenskar. Gick tillbaka med ponnysarna då jag knappast kommer ha nå stilla hästar. När vi kom förbi nordisarna så blev både ponnysarna och nordisarna helt hysteriska men tur nog lugnade hästarna ner sig. Apasche och Durasell gnäggade dock hejj villt, men, men. Tog sedan båda in i hagen så fotate jag dom där istället. Två nyfikna och busiga ponnysar. Tog sedan Durasell ut på en promenad samt tricktränade på vägen. Han fick gå lös så gjorde vi lite allt möjligt, både i skog och på grusväg. Hittade även en stubbåker så där busade jag och Durasell runt i trav och galopp. Sedan gick vi hem igen. Apasche var verkligen svettis när vi hade kommit tillbaka så han behövde nog inte gå ut på promenad. 


I morgon ska hårdträning börja igen efter en lugn vecka. Båda ska tömköras länge och hårt. Mycket trav ska det bli! Bilder från idag kommer att komma upp i lite alla möjliga inlägg. 

 

Nej han är inte sur, han är koncentrerad 

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 14:58

Av Cupper Ponie - 13 december 2014 08:01

För idag fyller jag år whopido! Hade dock en supe rmysig dröm så jag glömde bort det helt när jag hade vaknat. Samt så brukar jag vakna före någon i min familj så de sjunger ju aldrig på morgonen. Nu är det dock såhär att jag är sjuk. Vilken härlig födelsedag, eller? I 6:an var jag också sjuk på min födelsedag, hade en så hämsk hosta så att det såg ut som att jag grät. I år däremot har jag hosta och typ ont i halsen men ändå inte, svårt att förklara. Men jag har inte ont i halsen men jag känner att det nästan är hals-ont, fattar ni? Tror inte det, fattar knappt själv. Aja, runt halv 10 ska morsan hämta en tårta på bageriet, får vi se hur den ser ut. Räknar inte med någon present då min kamera var en tidig present och julklapp men vi får se, kanske får något litet. Hoppas själv på pengar. Ska fixa en tårta till ponnysarna också innan jag drar iväg till stallet. 


Får även förbereda att tacka alla gratulationer jag får bl.a på fb, det har redan börjat komma några enstaka. Tur jag är så skygg framför kameran så ingen har lyckats ta bild på mig. För hade de haft bilder på mig hade nog jag skämt ut mig otroligt mycket på fb. 

 

Nu ska jag mysa framför tv:n med varm choklad. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards