cupperponie

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2015

Första löppasset efter sjukdom

Av Cupper Ponie - 30 augusti 2015 13:49

Första löppasset efter ha haft ont i halsen i 4 dagar är avgjort. Gick riktigt trögt i början men sen så kom jag igång. Känns dock att jag fortfarande är smått sjuk då lungorna värker som bara den. Det blev bara en kortis på 10-15 minuter då lungorna inte kändes så bra. Är iallafall sakta men säkert på bättringsvägen. I morgon efter ridskolan blir det cardio inne och om jag känner för det tar jag en kort löprunda. 


Sitter nu och dricker en mumsig smoothie. Har inte gjort så mycket idag, hästarna ska motioneras sen ikväll så i stallet har jag inte varit i än. Är otroligt hes, troligen efter allt skrik och gråt från igår samt massa hosta. Kameran är laddad och följer med till stallet ikväll så blir det lite nya bilder på ponnysarna.  Apasche tömkörs och Duracell rids. 


Har en läxa som ska redovisas för klassen i morgon som jag inte ens har börjat på, whops. Men har man haft feber, huvudvärk och halsont flera dagar orkar man inte helt enkelt. Skulle ha kunnat göra den i helgen men jag kan inte koncentrera mig. Snorungar utanför bara stör och stör hela tiden. Jag orkar verkligen inte. Jag vill ha LUGN OCH RO inte höra massa snorungar gapa, skrika och springa i en ruchkana, det funkar inte för mig. Ingen hjälp får man hemma heller för morsan skiter fullständigt i att ungar lever rövare och tror att de äger stället, när de inte ens bor här. Blir bokstavligen förbannad. Farsan ska iallafall hjälpa mig, han förstår bättre än morsan. Blir spännande vad min lärare kommer säga när jag berättar varför läxan är ogjort. Det här blir intressant. 

Flyttar snart till ponnysarnas ligghall om det ska fortsätta så här, jag blir fullständigt förbannad, hatar barn.

Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards