cupperponie

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Måndag igen

Av Cupper Ponie - 31 augusti 2015 10:39

Är hemma idag igen, inte direkt planerat men men. Är otroligt hes så jag bör ej prata, hostar väldigt mycket, musklerna runt min bröstkorg värker och nacken gör ont. Så morsan rekomenderade att jag stannar hemma istället. Hade däremot inte riktigt tänkt att vila, tänkte köra ett kort och enkelt träningspass med yoga som avslut. Så länge jag inte har ont i halsen och är på bättringsvägen känner jag ingen anledning att vara helt stilla då man mår bättre att röra på sig. 


Runt halv 5 åker jag nog till ridskolan om jag orkar. Hästbyte idag så vi får se vilken häst jag får denna gång. Det har kommit en ny häst också så det ska bli kul att träffa den. Men innan ridskolan ska jag även hinna med att lägga in bilder i datorn från gårdagen. Är ganska så nöjd med bilderna, dock var hästarna totalt ointresserade så de käkade gräs istället. Men men, försökte få de att röra på sig så mycket som möjligt. Även massa flugägg hade lagts i deras päls. Så det tog jag bort fort som ögat. Styngflugan som la massa flugor på dom lyckades jag smälla till så förhoppningsvis får inte hästarna nå mer flugägg än på ett tag. Hoppas inga fler styngflugor hittar dit. 


Tog det lugnt med hästarna igår då jag inte riktigt var på humör för hårt arbete. Red Duracell i skogen så fick han gå över stock och sten på lång tygel ett tag. Jag själv satt mest där och pratade om allt mellan himmel och jord. Det kallar jag för riktig terapi. Apasche tömkördes först i hagen en stund. Lät han mest få jogga en stund, ville bara få han mjuk och följsam. Avslutade med att han fick jogga på grusvägarna en kortis. Där var det lite svårare för honom, där kunde han inte riktigt jobba på samma sett om man säger så. Men vi jobbar på det. 


Nej nu blir det perfekt med ett kort och enkelt träningspass. Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards