cupperponie

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Cupper Ponie - 7 april 2015 20:44

Go kväll på er! Kom nyligen hem från stallet. Blev hoppning för båda i det fina och varma vårvädret. Började med Apasche, skrittade och travade igång honom en stund och sedan tog fram en bom. Fick han trava och galoppera över den lite granna innan jag högde lite smått. Gick superbra. Han var väldigt stel dock så man kunde höra hur det knäcktes i lederna på honom. Men det blev bättre till slut. Avslutade sedan med en högre högd som han fick trava och galoppera över. Han är såå duktig på att hoppa för att knappt ha hoppat i sitt liv ska ni veta. Försökte filma men han behövde all fokus så om jag inte fokuserade fokuserade inte han, då blev det bara skit. Svettig blev han efter också. Travade sedan av honom och skrittade av honom runt byn. 


Durasell nästa. Han är ju lite sämre på att hoppa så han fick hoppa lägre. Trots lite strul i början så gick det super i slutet. Skritt och trav först över bom och sedan högde. Han gick på bommen flera gånger, mest med bakfötterna. Så dålig teknik han har. När han sedan skulle hoppa lite högre var man tvungen att verkligen vara på honom i sista sekund annars vägrade han hoppa, istället gick han över nästan. Hans hoppteknik fungerar inte så bra om man säger så. Han hoppar mest upp med alla fyra i luften istället för att verkligen ta satts. Fattar ni? Aja, vi kämpar på ändå. Svettig som satan vart han efteråt. När jag skrittade av honom såg man att han hade blivit vitfläckig av massa svett haha. 


Ponnysarna verkade nöjda iallafall. Hm..undra om jag tog loss Durasells fläta.. Äsch, får ta ur den i morgon isåfall. Ska nu strax gå o lägga mig så man är pigg inför morgondagen. Trots jag blir trött av att komma in i skolan så vill jag ju ha energi efteråt ;)

Vi hörs! Juste...Har Kemiprov i morgon, kan ingenting. Hej F

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards