cupperponie

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Cupper Ponie - 12 april 2015 14:31

Jag har kommit in i en svacka där ingen musik är bra. Musik är mitt liv ju! Men ingenting passar mig längre. Har jag lyssnat för mycket på musik eller tröttnat på det jag brukar lyssna på? Har lurarna inkomplade i mobilen och lyssnar på låtar min mamma brukar lyssna på. Tro det eller ej så tröttnar jag inte lika mycket på dom. Dock finns det ju så klart låtar jag inte alls gillar men det är en annan sak. Kan det vara att jag lyssnar mest på samma sorts låtar varje dag och nu har tröttnat? Det verkar som att det är fallet. 


Annars då? Jo då jag mår bra, uttråkad dock. Pgr av att det blåser storm ute kände jag inte riktigt för att åka till stallet. Löpturen fick också skippas. Vill gärna köra armar idag men jag vet inte. Har nu kört hårt tre dagar i rad. Och med hårt menar jag verkligen hårt. Kanske ska pausa idag och köra löpning och ridning i morgon? Tror det får bli så. Ev om jag får allt för tråkigt kör jag lite cardio och avslutar med yoga. Ska försöka komma iväg och köpa choklad också. Jordgubbar doppade i mörk choklad får bli kvällens snacks. 


Har super mycket bloggmotivation just nu men jag har noll ideer på vad jag ska skriva om. Har ni nå förslag är det bara att kommentera. Dags för mig att leta efter inspo till inlägg, let's go!

   

Av Cupper Ponie - 12 april 2015 12:52

- Triangelbikini Vad är det snygga med dom? Färgerna är ju toppen. Neonfärg är ju stort plus men mönstret, vad händer där? Nej tack säger jag bara, stor diss till triangelbikini. Visst heter dom så?


+ Mer färg Häst/ryttarutrustning och träningskläder, färger överallt. Iallafall i affärerna. Dock har väll inte alla massa färger direkt. Men det är såå kul att det kommer mer färg och mönster i butikerna. Nu är det bara mer färg och mönster i ''modebutikerna''.


- Apasche päls Nu när Apasche fäller så ser han så förjävlig ut. Vid benen har han fällt supermycket, så han ser nästan rakad ut. Samma sak med halsen och ansiktet. Men resten av kroppen då? Jo fluffig som bara den. Han ser fult rakad ut, usch och fy.

 

- Betygsystemet Go and fuck yourself please. Betygsystemet suger och orättvist, förlåt att man bara är mänsklig.

 

Där fick ni lite hiss och diss från min sida, ville skriva mer men kommer inte på något. Dissar typ det mesta verkar det som haha. Nej, jag är inte negativ men jag kommer inte på så mycket + direkt.

 

Vet inte om ni kan se hur ful hans päls är men det var inte så lätt att få med det på bild tyvärr

Av Cupper Ponie - 12 april 2015 07:54

Idag är det typsikt söndagsväder. Grått och trist, regnet kanske kommer också. Tänkte iallafall komma iväg till stallet. Durasell tömkörs en stund på grusvägarna. Fokus på snabbare tempo i skritten och att bli mjuk i traven. Så klart ska jag fixa med högerställningen om det behövs. Apasche får följa med ut på en promenad aka busrunda. Hemma blir det att träna armarna och plugg. Har lite grejer som jag behöver göra. Resten av denna söndag blir nog väldigt lugn. Om solen kikar fram lite senare ikväll tar jag en löprunda i skogen. Ev tar löprundan i morgon innan ridskolan. Dock får jag cykla till skogen då om jag ska hinna. Men annars får det bli ute på asfalten. 


I morgon vet jag inte riktigt hur uppdateringen blir. Först skola, ev löprunda och sist ridskola. Vet inte riktigt om jag kommer hinna med att blogga tyvärr. Men jag ska försöka!


Resten av denna dag kommer spenderas framför datorn, ev en film med lite tacoships. Mys.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards