cupperponie

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Cupper Ponie - 15 april 2015 16:13

Kan nu säga att halva veckan är avklarad. Bara två dagar kvar, sen är det helg. Redovisningen jag skulle göra idag klarade jag inte men gjorde om den efter SO lektionen. Nu är den avklarad. Toppen. Nu är det ett klimatprov som jag ska fixa nästa vecka är tänkt. Höll på att ge upp hoppet när jag kuggade första gången men sen kände jag bara att, jo, det här kan jag. Så jobbade skiten ur mig under svensk/engelska lektionen och det gav sitt resultat. Hur som helst så kom jag hem från skolan för lite mindre än 20 minuter sedan. Väntar nu på att komma iväg till stallet. Som jag sa i morse så blir det tömkörning för båda. Dock regnar det lite smått ute så om det börjar vräka ner regn ställer jag in det. 


Som sakt blir det ingen träning idag pgr av tidsbrist. Dock hade jag viljat träna då vi hade fika på matten men jag känner att tiden finns inte. Istället så blir det hårdträning i morgon då jag slutar tidigare. Två dagar kvar i skolan denna vecka, sen är det bara att slappna av. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 15 april 2015 07:07

God morgon på er! Fick lägga bloggen åt sidan igår pgr av att jag hade fullt upp. Skolan först. Blev besviken under idrottslektionen. Meningen var att det skulle vara fyspass men istället blev det fotboll. De andra lektionerna gick helt okej. Dock undrar jag verkligen vilka som är mina vänner och vilka som inte är det i min klass just nu. Jag vet inte riktigt, bryr mig inte så mycket heller. Vid halv 5 åkte jag till stallet. Red en stund på Durasell. Blev lite längre än vanligt men jag vart tvungen att hoppa av och på igen några gånger just för att hämta lite grejer. Trött blev han iallafall. Apasche hade massor med energi så han fick longeras. Mycket galoppfattningar jobbade vi på. Hände ibland att det blev fel galopp så det jobbade vi också på. I skritten började han trampa under sig fint. Var ett tag sedan man såg det där men han har nog varit ganska så stel de senaste dagarna men nu börjar det mjuknas upp. Medans jag väntade på mamma blev ligghallen mockad samt så använde jag grepen för att dra loss massa päls på dom. Avslutade tisdagen med träning på ca 30 minuter. 


Idag är det onsdag. Slutar 4 och jag åker till stallet runt halv 5. Blir tömkörning för båda. Mycket tempoväxlingar då Apasche gärna blir stark och drar iväg, Durasell blir mest bara seg om man inte jobbar på tempot. Kanske vilar från träningen ikväll då jag har så lite tid på tisdagar och onsdagar. Istället blir det ett hårt pass i morgon. Får nog bli så. Ska fixa en gammal redovisning nu på morgonen, hinner kolla igen om allt innan så jag kan det jag ska kunna. Hoppas det går bra för jag har gjort den där typ 2 gånger tidigare, whopsi. 


Nej, nog om det, ska fixa inför skolan. Hörs ikväll!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards