cupperponie

Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Jag har inte glömt er

Av Cupper Ponie - 28 december 2014 18:00

Nemen titta här, i'm back, var jag har varit? Jo men jag har varit lite överallt, förutom framför datorn och bloggat. Men livet kom emellan kan man väl säga. Har ingen speciell ursäkt direkt. Så vi kör på som om jag aldrig var borta! 


Vi börjar väl med vad som hände idag. Åkte till stallet runt 10 tiden. Började med Apasche. På med träns och longerinslina på och sedan gick vi iväg till åkern. Där började vi med att longera i båda varven, skritt, trav och galopp. Super duktig var han. Lite sprallig i benen också så energi blev han av med, vilket var meningen. Busade runt en stund med honom, tävlade även med honom. Vem kommer först till slutet av åkern? Ja, inte jag iallafall. Apasche var en nöjd vinnare, super stållt var han haha. Synd man inte hade haft kameran med, hade blivit superfina bilder när han stog stållt i solen. Travade av han en stund och sedan gick en promenad. Vet inte riktigt vad Apasche, häst eller hund? Chansar på en korsning mellan hund och kamel. Han gick ju så klart först medans jag gick lite längre bak. Tillbaka till stallet. Han fick slicka lite på slick-godiset och sedan ut i hagen. Avslutade sedan med att trickträna Durasell en stund och sedan lät de springa av sig i hagen. Båda verkade trötta, inte lätt att springa i snö ;) Innan jag åkte hem sa jag till Durasell ''Hårdträning i morrn för dig knubbis'' Durasell: ''Suck'' Jag och mamma garvade över det där. Haha gud, han suckade verkligen, en ljup suck.


Kom sedan hem, käkade mat och sedan tränade. Well, that's all that happend. I morgon blir det då hårdtärning för Durasell, även för Apasche mwhihi. Sedan på tisdag tänkte jag försöka ta med kameran + nya objektivet och prova ta bilder på knubbisarna. Vi får se! Hittills med bilderna jag har tagit, kanske 7 st (måste verkligen ta flera) är de flesta helt okej, blir nog bättre när jag har lärt mig objektivet och prövat den mer. Tyvärr var jag ju så o-smart och fattade inte att objetivet är gjord för att bli använd på långt håll. Det fattade inte jag helt från början så jag fick typ damp när den inte vill fokusera. Smart-skafft jag är så, klarade jag inte det här vette fan om jag klarar skolan. Typ så, ja. 


Pgr av ordentlig kyla, ca -10° varje dag kan jag inte ta bilder på hästarna med mobilen då den inte vill fungera i så många minusgrader. Men plusgraderna kommer snart, tror på onsdag eller så. Å vad jag längtar. Vår, where are you?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards