cupperponie

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Sista tisdagen detta år

Av Cupper Ponie - 30 december 2014 08:38

Kan ni fatta att i morgon är sista dagen detta år? Inte jag iallafall. Men inga fyrverkerier iår, precis som några tidigare år. Har aldrig förstått det här med fyrverkerier, det bara skrämmer och skadar djur, natur etc. ''Ja men det är ju en tradition och det känns inte som att det är sista dagen på året utan fyrverkerier'' Jag tycker att traditioner är gjorda för att brytas, man kan inte hålla på med samma skit hela tiden, precis som skolavslutningar i kyrkan. Men hallå, det är ju inte fyrverkerierna som gör att det blir ett nytt år. På nyår tycker jag att man ska ha extra tid med sina nära och kära, inte skjuta massa onödigt skit i luften. Det både förstör för människor och djur, vila som tama. Min katt är själv rädd för fyrverkerier eftersom att de skjuter upp så många. Däremot, en sak jag verkligen reagerar på, varför det är barn som skjuter upp dom när de vill men föräldrarna skiter fullständigt i det. För bara någon dag sedan var det någon idiot som smällde fyrverkeri strax utanför lägenheten. Tyvärr sov jag då men enligt min mamma skakade rutorna och katten sket nästan på sig. Vad är det här för generation vi har? Sedan finns det ungdommar som sätter fyrverkeri på djur bara för att det ska vara kul. Om det se så kul ut kanske de ska prova att sätta fyrverkeri på sig själv. IDIOTI, den dagen fyrverkerier är förbjudna i Sverige blir jag otroligt lycklig, bara bort med skiten!

 

Hur som helst, nog om det. Kommer kanske inte iväg till stallet idag då mina axlar verkligen gör ont. Tror jag har sovit konstigt eller något sådant. Vi får se. Ponnysarna dör inte av att få vila en dag ändå. I morgon tänkte jag däremot ta med kameran till stallet så kanske vi får lite nya bilder samt bilder med nya objektivet. Denna dag tänkte jag nog bara ta det lugnt, vara ute och fota lite med objektivet samt hjälpa mamma med lite grejer. 

 

Nu hoppas jag även på att snön smällter bort snart för nu ska det bara vara plusgrader. Då slipper man kylan samt så kan jag cykla till stallet. Mamma tänkte hänga med någon dag när snön är borta så det blir ju spännande. Kanske kan ta med kameran då så får mamma fota lite på mig och hästarna.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards