cupperponie

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Mina mål 2015

Av Cupper Ponie - 30 december 2014 12:07

2015 närmare sig verkligen och redan i morgon är det nyår. I morgon kommer jag känna stor lycka över mig själv, just över min insatts detta år. 2014 har varit väldigt upp och ner men har slutat så grymt. Jag mådde så dåligt i början av detta år samt in en bit mot våren. Men jag har verkligen blivit så lycklig i mitt liv nu. Är så nöjd att jag började träna för det har hjälpt mig på så många sett.


Så vad vill jag nå 2015? Det är med nyårslöften är inget jag håller på med men att ha någonstans jag ska gå efter är ju toppen bra.

 

•Skolan

 

•Hästsporten

 

•Träningen

 

•Bloggen

 

•Fota

 

De fem punkterna är det jag ska sträva efter.  

I skolan ska jag ha fixat klart alla mina rester innan 9:an. Godkänd i alla ämnen men gärna minst ett D. Jag är inte en sådan person som vill ha höga betyg, lyckligt nog är jag inte ett A-barn. Nu vill jag inte hata på alla A-barn men många av de barnen tar förmycket krav på sig själv. Mina krav är godkänd, får jag mer är jag ännu nöjdare. Mitt mående ska ju också vara bra, inte stressa utan vara nöjd över mina betyg. Samt försöka vara mindre frånvarande. Redan under höst-terminen var jag i skolan utan att vara sjuk i ca 11 veckor, sedan blev jag sjuk av och till i slutet men det är typical höst och vinter. Vår terminen kommer vara som bäst. På våren mår jag så himla bra tack vare värme, solljus osv.


Inom hästsporten ska jag vara både bättre i ridningen och bättre inom annat som handlar om häst. Vem vet, kanske hittar någon häst att rida kanske en gång i veckan under vår-terminen. Min mamma har sina kontakter samt kompisar med häst. Brukar ibland få erbjudan att rida deras hästar. Hos mormor ska jag även jobba på mina svagheter inom ridning när jag får chans att rida. Ponnysarna ska jag ha en grym sista tid med. När vinterpälsen är borta kommer man få se resultat över vårat hårda jobb. Innan våran sista tid är över ska vi ha jobbat hårt men även haft så himla kul tillsammans. Nya tricks ska jag även försöka lära dom. Men det återstår och ser hur ponnysarna vill ha det.

 

Träningen ska prioriteras väl. Kommer kanske få börja på gymmet snart men då måste jag prioritera skola, stall och träning. Vi får se om det blir något, annars ska jag jobba hårt hemma. När det är ljust på kvällarna igen ska löpningen komma tillbaka. Pgr av dåligt med tid, kyla osv har inte jag kunnat springa på ett tag nu tyvärr. Men nu i vår ska det byggas upp igen. Jag ska jobba hårdare och vill se ett ordentligt resultat innan 2015 är slut. Vem vet, snart kanske jag är med i något lopp? Colour Run hade jag helt klart viljat vara med i. Enligt många så är det otroligt kul och de flesta springer gärna tillbaka när de har nått mål-linjen.


Bloggen ska uppdateras ofta. De dagarna jag inte kan blogga ska jag se till att jag har gjort tidsinställda. Samt även skriva ner mina tankar så fort jag får chansen. Bloggen ska vara på topp och förhoppningsvis har jag både flera läsare och flera kommentarer. Ni som redan läser här får så himla gärna skriva en kommentar om vad just nu vill läsa om. Ni bloggläsare ska få välja vad ni vill läsa om och så lovar jag att skriva ner. Vill ni ha fler bilder? Då fixas jag det. Ja, ni fattar nog vad jag menar. Förhoppningsvis nu i vår kommer jag blogga oftare då jag är piggare och har mer fantasi under vår och sommar. Har redan börjat planera att i sommar ska jag typ göra som ''En dag i stallet''. Då kan jag ju cykla dit samt ha mycket tid. Så mer bilder, filmer och text ska fixas under 2015.


Fota är min sista punkt. Jag ska fota oftare och bli bättre. Bilderna ska bli bättre och jag ska lära mig alla möjliga knep. Ett stativ ska även införskaffas i vår om jag fortfarande håller på med foto. I sommar är det tänkt att kanske fota tävlingar. Kanske är tänkt att jag ska till Falsterbo i sommar och då hänger kameran med helt klart. Jag brinner verkligen för det här med foto. Tyvärr har jag inte så mycket att fota och det är det som gör mig besviken. Men så fort jag är i skåne ska det fotas, får jag chansen kanske jag kan fota någons kompis djur eller själva kompisen. Men innan 2015 är över ska jag se en stor skillnad på mina bilder från 2014 helt klart!

 

 
 
Georgia

Georgia

30 december 2014 12:56

Hej!! Gillade väldigt mycket din inlägg och jag undrar om jag skulle få kunna ta idén och skriva om mina mål på min blogg precis som du gjorde?? Ska så klart skriva vart jag fick idén av :)

http://thecrazybrunett.bloggplatsen.se

Cupper Ponie

30 december 2014 20:23

Ja absolut, kör på :D!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards