cupperponie

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

3 tips hur man kommer igång med löpning

Av Cupper Ponie - 25 april 2015 12:45

Som ni vet är jag löpare, har dock haft mina motgångar. Men löpningen börjar komma tillbaka väldigt mycket nu. När jag började med löpning visste jag inte så mycket. Tips från morsan fick jag men det fanns saker jag inte visste om förens längre fram. Alla är olika och därför har jag fått reda på saker efter längre tid, för jag har lärt känna mig själv. Mycket förändringar såg jag på mig själv, både utanpå och innanpå. Var en helt annan person, den riktiga jag kom fram på ett klick. Hade jag inte hitta det här med träning hemma hade jag nog inte riktigt som jag har sett ut idag. För man borde hålla på med mer än bara löpning. Pw, styrketräning, simning, u named it! Här får ni tre tips av mig för att komma igång med löpning. Jag är inget proffs men jag är inte omöjlig.


•Bestäm dig. Ska du börja, då SKA du börja. Nu, inte sen, inte i morgon, NU. Det handlar om att intala sig själv. Tro mig, när du väl har börjat blir det svårt att sluta. 


•Ha mål. Innan den tidpunkten ska du ha kommit så här långt, du ska ha gjort detta etc. Drömma får man göra, men är det inte bättre att göra sina drömmar sanna? Man kan tex skriva ner dina mål, sätta upp de på väggen och på så sett kan man få en kick. Samma sak här, det gäller att intala sig själv, men samtidigt ha motivationen.


•Ta före och efter bild. Detta har dock aldrig jag provat då jag inte tänkte på det från början, men det funkar för många. Ta en bild på din kropp innan du börjar löpning, sen efter en viss tidspunkt, ta en till bild. Gämnför hur du ser ut nu och hur du såg ut förut. Tro mig, närmare drömkroppen får en sig så mycket tidigare.


Där har ni tre tips. Ett till litet tips när man väl kör igång är att inte springa hela tiden, spring, pw, spring osv. Lägg in powerwalk. Blir mycket lättare för en utan tvekan. När man har kommit längre in i allt så kan man springa mer och pw mindre. Om lungorna skulle köra ihop sig som det har gjort för mig innan jag fick veta ett knep, så ta några stora andetag och kör sedan på. Det handlar om att hitta sin teknik. Kom ihåg, alla är olika, du måste hitta dig fram. Testa alla möjliga grejer för att hitta hur du funkar. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards