cupperponie

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Två hästar tömkörda

Av Cupper Ponie - 25 april 2015 14:37

Blev lite mer krav för hästarna idag. Speciellt Apasche. Gav resultat. Började med Durasell. Tömkörde honom i hagen på en volt. Blev mycket ställning och tempoväxlingar. Gick super när man väl fick lite krut i honom. Behöver inte använda spö på honom längre nu när han har hittat tempot och fått ork till att öka på lättare sätt. Super skönt. Han blev riktigt svettig efter och massa vinterpäls ryktes loss i svettet. Skrittade av honom runt byn och mer än nöjd var han. Tror han rullade runt 6 gånger efteråt. Rekord för hans del!


Här travade jag av honom så han fick länga lite på halsen. Inte lätt att tömköra fint med en hand btw

   

Apasche var bråkig i början. Bara fjollade runt, hård i munnen och var både högt o lågt. Kände mig fram innan jag verkligen fick psykbryt på honom. Kortade tömmarna lite. Gav han mer krav och pang bom gick han superfint och lugnt. Dock höll han på mycket med bettet i början, kanske tyckte det var jobbigt? Körde mycket serpentiner och tempoväxlingar. Gick skitbra. Super nöjd. Bakom svansen var hela rumpan vit och så droppade de svett i ansiktet på honom. Haha, jobba fick han alltså göra. Skrittade av honom runt byn också, perfekt runda att skritta av hästarna. När jag släppte ut honom rullade han också flera gånger. Alltså är han nöjd. Precis som jag. I morgon ska han få jobba ungefär likadant. Tog aldrig någon video med honom då han verkligen behöver all fokus för att det ska bli bra. Istället blev det en film på en av gångerna när han rullade.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards