cupperponie

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 1 oktober 2014 16:38

 

September 2014 är nu historia, detta är iallafall det som hände under min September

 


• Fick en löparskada i höften
Fick gå på medicin i ca 10-14 dagar men slutade ta efter några dagar då jag kände att den inte behövdes mer. Nu kan jag fortsätta träna igen efter några veckor.


• Fick börja tömköra 

Jag och Emma fick börja prova tömköra ponnysarna samt får nu tömköra själva. På Apasch så har vi även fått åka häst o vagn men det kommer vi få göra själva nästa år. Nu när vi får tömköra själva kommer det bli mycket arbete att få ner knubbismagen på min lilla apa.


• Träffade på kossor
När vi går till kyrkan så finns det kossor på vägen dit, dock har vi inte sett de tidigare. Men denna månad så provade vi även en snabbare väg dit. Kossorna brukar galoppera efter oss eller hitta på annat bus, dock så bryr de sig inte så mycket längre men några ''muu'' får vi iallafall.


• Hade världens drygaste förkylning
Nästan 2 veckor höll den förkylningen. Svårt att andas, host hit o dit, hes som bara den och va helt blö. Nu är jag iallafall frisk och hoppas på att få vara det länge till. 


• Annat random
Allt möjligt har hänt den månaden. Dock tappar bort vissa saker i huvudet- typical me. Tagit random foto:n, allmänt random hos hästarna och ja, allt möjligt. Är iallafall nöjd över månaden och hoppas på att oktober blir minst lika grym!
// Jessika

Av Cupper Ponie - 1 oktober 2014 16:18

Halloj! Nu har halva skolveckan gått vilket är otroligt skönt så klart. Gick väldigt bra i skolan idag med, har gjort klart en muntlig uppgift som har legat kvar sedan 7:an samt andra saker på lektionerna. Idag ska jag iväg och simma samt plugga i massor. Har biologiomprov i morgon som jag har haft kvar sedan 7:an, so-uppgift ska lämnas in i morgon och andra saker som ska in nästa vecka. Trots det så känns det bra, är inte ett dugg stressad, är mer taggad på att fixa allt detta. 


Sitter nu och äter clementin, mums, samt lyssnar på musik. Ska plugga om en liten stund tror jag eller så åker jag o simmar först, vi får se! Men sen när jag ska plugga så blir det nog en varm choklad och en liten fruktsalad bredvid. Samt det här med kameran tar visst lite längre tid än väntat då min farsa har åkt till dalarna och kommer inte hem förns på fredag och det är just han vi måste prata med men ska snacka med han så fort han har kommit hem. Har nu besämt iallafall vilken kamera jag ska ha som jag vet att vi kan köpa samt köpa ett till objektiv. 


I morgon blir det stallet om inget annat händer emellan vilket jag inte tror. Ska tömköra Apasch igen hade jag tänkt, ska jobba på volter och trav om vi stannar i hagen. Vill att han ska kunna gå på volter utan att gena. Samt andra saker, mycket att tänka på iallafall men det kommer bli skitbra om allt bara går rätt. 

// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards