cupperponie

Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 25 oktober 2014 13:00

Hööks har 100 kr rabatt på alla ridbyxor just nu! Passa på att köp. Hade jag själv haft pengar och möjligheten att åka till Hööks hade jag köpt ett par. Tyvärr är närmaste Hööks i Örebro och dit brukar vi bara åka om det är mer ''storhandling'' på Hööks. 

 

Av Cupper Ponie - 25 oktober 2014 10:30

Tror många redan känner till denna product eller kanske redan använder den(?) Men tänkte ändå tipsa er om denna. 


Nu är det ju höst och vad är det jobba med hösten när man har häst? Inte bara regn och dåligt väder utan även all lera hästarna ska gnugga in i pälsen så klart. Hur drygt är det inte att man hämtar hästen från hagen och hästen har bytt färg till en blandning mellan grå och brun. Har själv detta problemet med ponnysarna, speciellt Durasell. Har hämtat han och sett massa lerbollar hänga i manen och hela han har blivit grå/brun. Det jag använder för att bli av med detta är Magich Brush. Har 3 stycken sådanna som jag använder, fast det blir 4 då jag fick en till för några dagar sedan. Så vad gillar jag med denna produkt?


-Tar bort all torkad lera hur lätt som helst
-Enkel att tvätta
Om man behöver tvätta borsten så kan man lägga den i tvättmaskin.
-På sommaren när man tex har badad hästen så kan man vänta på borsten så har man en vattenskrapa
-Sliter inte på man och svans


Denna produkt kan jag verkligen rekomendera till er med leriga hästisar. Dessa produkter finns i de flesta hästaffärer, bl.a Hööks. Har ni inte redan en eller flera Magich Brush borde ni skaffa en så fort som möjligt!

 

Av Cupper Ponie - 25 oktober 2014 07:37

Idag så är det skåne nästa whopwhop! Kommer åka vid 9 tiden så är vi framme innan det är mörkt. Har packat det som ska med, kläder, träningskläder, kamera osv osv osv. Kommer nog inte ha så mycket att göra i bilen dock, kanske sätter musik i öronen eller så har vi radion på, troligen kommer jag och mamma prata om allt o inget som vanligt. Ska strax fixa massa mat till hamstern så hon har i några dagar, för om jag känner min brorsa rätt kommer han glömma bort att jag har en hamster... 


Kommer fota vissa ställen vi åker förbi sen också, varför? Jo för att det är såå himla fina ställen, får en riktigt härlig känsla.Tex borgen som vi brukar åka förbi, vet inte vad den igentligen heter men vi kallar den borgen. Typ vid Gränna ligger den om jag inte är helt ute o cyklar. 


Har några tidsinställda som väntar men bara nå enstaka då jag kommer även uppdatera lite under resan. 

Ha en grym lördag guys, kommer jag helt klart ha även om det är drygt att sitta i bilen flera timmar ;)

 

Asså gud vad jag älskar min lille snutte-bebis :') 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards