cupperponie

Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 17 oktober 2014 18:43

Durasell tömkörde jag på en stubbåker i närheten. Skrittade dit med långa tömmar så han fick sträcka på halsen. Kortade sedan tömmarna och började gå på volter o lite olika vägar i skritt. Travade sedan lite hur som helst en stund och på bara några minuter så rann de svett om honom. Man kunde se små svett-droppar på hans fläsk haha. Efter det så gick vi sedan tillbaka men vände snabbt för att prova en sak. Travade igång och sedan för första gången provade vi galopp. Gick så himla bra. Han höll lugnt tempo istället för att rusa iväg. Gick super bra. Travade en liten stund efter och sedan skrittade resten av vägen. Är väldigt nöjd över Durasell. Han har blivit starkare i sig själv så han har kortat nacken och går i ''krökt nacke'' samt går under sig ibland lite smått. 


Apasche gick jag en promenad med. Han höll sig lugnt som vanligt, förhoppningsvis i helgen ska jag börja tömköra honom igen nu när han får i sin medicin men först bara skritta och kanske trava nå smått.


Tog lite nya bilder på Durasell, ska försöka med Apasche sen också. 

   

Av Cupper Ponie - 17 oktober 2014 18:32

För att ni ska få hänga med lite om vad som kommer hända detta höstlov så blir det nerskrivet här då. Vi börjar med fredag. Nästa fredag är jag i skolan halva dagen, ca 12 cyklar jag hem. Snabbt efter jag har kommit hem åker vi till skåne-land. Fatta vad härligt att äntligen få komma dit igen, har inte varit där på nästan 1 år faktist. Kommer vara borta tills tisdag för då åker jag hem. Vad som kommer hända i skåne får vi helt enkelt se, vet inte alls. Light, om ni kommer ihåg henne, är kanske inte hemma då. Hon ska ju ridas in i vår så hon är på ''collo'' och lär sig använda sadel och träns. Min mormor gör inte detta för att hon har ett opererat knä så hon vågar inte riskera något då vad som helst kan hända när man tränar in unghästar. Resten av lovet är jag hemma i arboga- och medåker ;) Ponnysarnas ägare kommer vara borta under lovet så jag kommer få ta handom de helt själv kan man väll säga. De kommer få sin medicin varje dag också. Och ja, jag kommer blogga varje dag trots jag är i skåne. Tar med mig både skoldatorn och min egna dator just för att den överför jag in bilder osv osv. 


Nya bilder kommer också att komma när jag är i skåne så får ni se hur det ser ut där. Om jag kan kommer jag nog filma hela min ''skåne-resa'' så får ni se vad som händer helt enkelt :D

 

Min fina Moon Light :')

Av Cupper Ponie - 17 oktober 2014 14:58

Bara jag som har svårt att fatta att det är fredag? Har inte fått in det i huvet än. Provet gick iallafall skitbra, bra känsla när jag var klar och hoppas nu få bra betyg på det. Ska sen under nästa vecka få hkk uppgifter för att jag ska få bättre betyg. Kommer jobba med de uppgifterna under lovet då fredag nästa vecka åker jag till SKÅÅÅNNEE WHOHO! Taggad som fan! Ska kämpa igenom sista veckan innan lovet och se till att klara allt. I helgen ska jag och pappa till västerås och hämta kameran, yeey! Kanske filmar hela skåne resan ;) 


Nu väntar jag på att mamma är redo att köra mig till stallet. Solen strålar så jag tänkte ta och tömköra Durasell till kyrkan. Apasche blir det nog lite längra promenad med än vanligt så får han också ha lite skoj. Medicinen ska de få också. Hoppas på att de är minst lika duktiga som igår. Mina pluttar e för bra :') 


Ett inlägg om höstlovet kommer även senare ikväll så ni hänger med på noterna!

 

Av Cupper Ponie - 17 oktober 2014 10:23

Sprang 3km o sedan armhävningar o andra övningar på idrott, jävla nöjd!

Av Cupper Ponie - 17 oktober 2014 08:07

Hej hej! Sitter just nu i skolan och väntar på att svenska lektionen ska börja. Är helt själv just nu så det känns lite tomt med alla kommer ju när som helst. Har sedan idrott, so, engelska och slutar med hemkunskap. Har engelska läxa och hemkunskaps prov..Men känner mig säker på båda. Här en god nyhet! I helgen så ska vi hämta kameran :3 Lääängtar! 

Kort inlägg, i know

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards