cupperponie

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 20:26

fet text med detta säger jag godnatt!

Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 17:58

 

Asså gud, dessa ögon är helt underbara. Han såg så himla lycklig ut efter dagens tömkörning, aldrig sett han så lycklig förr. Han och jag börjar bli ett team och jag har själv märkt på bara en dag hur lycklig han har börjat bli, hur ofta ser man honom med en glad blick? Om man inte räknar med hans glada blick när han ser äpplen har jag nog aldrig sett honom med en glad blick. Underbara ponny <3 Apasche känner jag ju som bäst då han är den jag alltid har hållit på med men nu när jag håller på med båda så wow vilket skillnad på Durasell, underbara gose <3


Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 15:57

 

Nu är inte jag nå speciellt stort fan av Miley men när jag såg denna bild på facebook eller twitter, don't remember, så kunde jag inget annat än att hålla med. Dagens ungdommar..idk längre, vill inte klandra alla barn o deras föräldrar/uppfostran men det är så många ungdommar idag, vettefan längre, männskligheten..what happend?

Fab

Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 15:46

Durasell älskar min mobil haha, so fab ;)

 

Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 14:36

Har goda nyheter! Åkte iväg å pratade med en viss person och fick det svar jag ville. Nu kommer jag alltså, så fort jag har fått min kamera, fixa nya bilder så vi kan få en ny header + design, whop whop. Denna blogg kommer nu handla om mig, Apasche och Durasell. Tänkte klargöra lite här också, Apasche stavar med e i slutet, har dock aldrig tänkt på det hehe. Annars då? Jorå, va hos skruttponnysarna och fick veta att Apasche ska få besök av veterinären så fort som möjligt. Varför? Båda ponnysarna har någon hosta men Apasche's hosta har bara blivit värre, hörde hur han lät idag, usch å fy, låter hemskt, snart hostar han väll ut lungerna typ. Så Apan har fått vila idag och kommer få vila tills veterinären vet vad det är och om det går att göra något åt det. Vi tror att det är höet, hoppas också på det för då är det bara att blötlägga det. Hur som helst, Durasell nu då.


Durasell måste ju gå ner i vikt och nu banne mig ska jag få ner han i vikt. Satte på träns, sele o tömmar, sen ut mot byn. Skrittade igång en bit, nästan ända bort till bilvägen. Sen satte vi igång i trav, seg ponny kan jag väll säga, men fick allt peppa honom. Efter ha travat några minuter blev han trött men jag peppade honom och visade att han ska fortsätta och ja, då travade han på iallafall- KÄMPE! Travade vi iväg ett tag samt rann han av svett så jag undrar vad folk tyckte när de såg en genomsvettig ponny haha. Efter ca 1,5 h travade var vi strax hemma, skrittade sedan av han i kanske 40 min. Apasch hade sprungit runt å gnäggat undertiden vi var borta, man såg att han inte hade varit stilla iallafall. Men fick ett häligt välkommnande av Apasche när vi kom tbx från turen. 


Durasell rullade iallafall direkt när jag släppte ut han i hagen, han blev så skitig :P 


När jag väntade på mamma som skulle hämta mig gick jag till ponnysarna o tänkte mysa lite med dom. Ett trevligt välkommnande fick man, 2 små köttbullar travar iväg till mig, gullepluttar :') Hade sedan 2 skruttar brevid o följde med vart jag än gick samt så ''bråkade'' de om vem som skulle få gosa, när ena gosade puffade den andra bort den, haha, svårt att samsas. 


Är iallafall nöjd. I morgon får båda vila då jag ska till ridskolan men sen på tisdag så blir det nog tömkörning för Durasell igen fast i hagen och Apasche blir det en kort promenad runt byn. Så länge Apasche inte springer, bara skrittar och inte så länge är det helt ok! Kan nog ta med honom när jag skrittar av Durasell, då kan vi ta en sväng runt byn, yep, det låter bra. Längre fram så kommer jag skriva schema till varje häst, kommer lägga ut här på bloggen då ofc. Nu blir det vila en stund så kanske det blir nå plugg ikväll. Hare bra!
 

Svettig poni efter tömkörning, men ser såå lycklig ut :')

Av Cupper Ponie - 5 oktober 2014 08:00

Halloj! Söndag nu då, och i morgon är det skola igen, blö. Men ska försöka få denna dag så bra som möjligt. Mellan 10 o 11 ska jag iväg och prata med en viss person, just pgr av att jag inte vet hur det kommer bli tänker jag inte säga något om vem det är eller vad det handlar om. Så denna dag kommer bli lite små hemlig kan man säga. Men om det kommer bli som jag hoppas kommer bloggen ändras sen när kameran har flyttat hem till mig. Om det inte blir som jag hoppas på kommer jag antingen lägga ner bloggen eller ta en paus så kanske ni får läsa om något helt nytt. Har även tänkt om det blir som jag hoppas ska jag även börja blogga om ridlektionen varje månad, iallafall ska försöka haha. Så länge får ni vänta tills under dagen tror jag nog. Ikväll bör ni få veta resultatet iallafall. Så länge får vi höras!

Brist på bilder i'm sorry, kommer ändras om det blir som jag hoppas!  

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards