cupperponie

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 2 oktober 2014 20:27

Dagen i stallet gick rent åt helvete. Tömkörde Apasch i hagen idag. Tänkte jobba mycket med skritt, trav o volter samt avsaktningar. I början gick det rätt så bra men sen började han fjanta sig. Gick runt o runt o runt typ. Kunde inte stå still, trippade på tårna, skuttade på alla fyra bara för att han inte ville stå stilla. Så höll vi på ett tag. Blev sur på honom, han brukar inte hålla på så ju. Sen efter kanske en timme lugnade han ner sig en stund, sen PANG, körde han igång igen, men asså blö..Efter typ kanske 2 timmar(?) gick han bra, äntligen. Och där avslutade vi då det gick bra. Man ska alltid avsluta när det går bra helt enkelt. 


Min mens gör dock ingenting bättre då jag antingen bölar eller blir sur på minsta lilla, tål ingenting. Har iallafall choklad så jag kan trösta mig med det. Ska nu lämna in en so-uppgift och sen tar jag det lugnt resten av kvällen. Ska försöka kunna sova bra inatt, har gått så dåligt de senaste nätterna. Tagga fredag i morgon iallafall!
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 2 oktober 2014 07:24

Blö, min mens kom så klart idag asså nä. Kommer nu va helt borta i min egna lilla värld samt ha abstinens av choklad var o vartannan dag. Hade det ju så bra igår men så kom ju min mens o den bah ''nope, du får inte må bra'' Tack för den du. 


Annars så ska jag till skolan om en stund, borde äta frukost först dock ofc. Känner mig helt förstörd idag, hoppas på att något kan munta upp mig för min mens kan inte. Hoppas på hästarna efter skolan iallafall för då vet jag att jag kommer bli uppmuntrad så knasiga våra skruttar är ;)


Ne blö, måste skynda, ska hinna på toa innan brorsan så jag inte kommer sent till skolan som min borsa alltid gör typ.

// Jessika

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards