cupperponie

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 15 oktober 2014 17:58

Om hästarna

..Att Apasche är döpt efter en indianhäst? 


..Att Durasell är döpt efter Durasell kaninen? Han blev just döpt till det för att han va så sprallig och skuttig som liten

 

..Att Apasche och Durasell är halvbröder?


..Att båda har varit utställningshästar?

 

..Att Apasche har en skada på ena framhoven som aldrig kan läka?

 

Om mig:

..Att när jag har mens får jag riktiga pms utbrott? 


..Att jag har fått min mamma att nästan gråta pgr av mina pms utbrott?


..Att jag har svårt att kolla på filmer som INTE är skräck? Blir så utråkad när det inte är skräck


..Att jag hatar godis? Kan äta choklad o chips/popcorn men just lösgodis mår jag bara illa av

..Att innan jag började träna älskade jag lösgodis? Träningen har gjort sitt helt enket!


..Att jag såg när min lossas morfar dog? Var 9-10 år och såg han dö, och nej, jag blev inte rädd

 

 

Av Cupper Ponie - 15 oktober 2014 17:44

Halloj! Är hemma efter ha sålt massa kakor o bullar vid coop med några i klassen. Kan säga att det inte gick super bra. Fick det mesta sålt men vi ändrade till billigare priser i slutet för att få dra hem. Stog där och skakade, kan knappt kontrollera mina fingrar just nu. Nu är jag hemma iallafall och känner att ponnysarna får tyvärr vila idag. Det är såå kallt samt regnar då och då. Tar nya tag i morgon istället. Hinner inte vara i stallet superlänge i morgon heller då jag har utvecklingsamtal kl 19 och jag slutar 3. Blir helt enkelt att i morgon efter skolan åker jag till hästarna, Durasell får jobba en stund och sedan blir det en gos-timme efter. Kommer båda pluttarna gilla. 


Apropå utvecklingsamtal. Längtar faktist tills i morgon. Känner att jag har presterat så himmla bra i skolan så det kommer vara så mycket positivt av min mentor. 

 


Då jag ändå stannar hemma från stallet idag så ska jag försöka bolla fram lite inlägg!

 

Av Cupper Ponie - 15 oktober 2014 07:21

God morgon! Nu är det onsdag, härligt. Har lite mer chilllektioner idag samt längre raster. På matten, som är sista lektionen, ska vi fika. Till varje onsdag så ska någon i mattegruppen baka så ska vi fika. Våran lärare börjar denna vecka, hoppas det är nå gott ;) Direkt efter skolan blir det bakförsäljning vid coop. Men kul...blö, why? Hoppas på att det går så fort som möjligt iallafall.


Dagens planer är att ta en mysig promenad med båda ponnysarna och sedan bara mysa. Klia på favvis stället och helt enkelt bara visa hur mycket jag älskar dessa pluttar. Tror båda kommer uppskatta detta.


Efter stallet blir det plugg ofc. Får hoppas på att det inte fylls på någonting idag för jag har redan massa plugg, vill inte ha mer! Nej, nu måste jag skynda lite. Ha en bra onsdag alla!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards